Hoe moet je reageren als je buurvrouw de zelfde bril koopt als jij

14 dagen nadat ik mijn bril had gekocht had mijn buurvrouw de zelfde op en zei: Ik vond hem zo mooi en ik hoop dat je het niet erg vindt. Dat vind ik dus wel en heb een andere gekocht.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Mode
1.4K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ga je veel met je buurvrouw om? Ik bedoel als je bv samen gaat winkelen kan ik mij voorstellen dat het je stoort dat je met dezelfde zonnebril loopt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zo kun je overal een probleem vanb maken!

Het beste antwoord

Ik snap mop en giwedamaar al te goed! In het begin zie je dit soort dingen als een compliment, maar kan na veel herhalingen gaan irriteren. Aan een bepaald persoon vertel ik niet meer waar ik mijn aankopen heb gedaan of ik zeg dat ik het heb gehad. Ik heb moeite met mensen met een papagaai gedrag.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (11)

Je had haar ook kunnen feliciteren met haar mooie aankoop.

Snap niet zo goed waarom je het een probleem vindt.
AlphaLimaSierra
13 jaar geleden
Je hebt je eigen vraag dus al beantwoord: je hebt een nieuwe bril gekocht.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat is toch niet heel erg lijkt mij? er zijn 100 mensen met dezelfde bril dus zouden die de bril ook niet meer kunnen dragen. Maar mocht je er toch iets van willen zeggen dan kun je gewoon zeggen dat je het storend vind dat ze dezelfde bril heeft gekocht.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik zou zeggen; niet zo overtrokken.

Je buurvrouw heeft schijnbaar een vergelijkbare smaak. Of ze vond het goed staan bij je. Leuk toch?

Waarom zou je het erg vinden als er iemand in je omgeving een zelfde bril draagt? Als je op straat een wildvreemde met dezelfde bril tegenkomt, neem je dan ook gelijk een nieuwe?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb altijd gereageerd door te zeggen dat ik het niet erg vond.
Ik had ook zo"n buurvrouw en kon daar ook niet tegen, uiteindelijk vertelde ik haar niet meer waar ik iets had gekocht of noemde een andere winkel. Ook kocht ik veel in een andere stad. In de stad van mijn moeder, 2 uur verderop.

Toegevoegd na 1 minuut:
En dan heb ik het ook over kleding, zo vervelend altijd in hetzelfde.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Deze vraag is nu al overbodig.
Je hebt het probleem voor zover die er al was zelf al opgelost door een nieuwe bril te kopen.
En opzich niet een hele goeie zet van je buurvrouw door precies dezelfde bril aan te schaffen.
Bij dezelfde broek, dvd of mutsje kan ik het me nog voorstellen maar een bril word best wel persoonlijk.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Soms hebben mensen dezelfde smaak en ik weet niet, maar ik ga niet dagelijks of wekelijks met mijn buren op stap, dus lekker belangrijk.

het wordt wat anders als dit soort dingen structureel gebeuren.

verder kan je het toch iemand niet verwijten dat het bij iemand anders iets leuks ziet en het zelf dan ook aanschaft, is dat niet hoe mode werkt??
13 jaar geleden
Is er misschien nog iets anders wat je irriteert aan je buuf? Anders had je er niet over getwijfeld om positief te reageren. Je zoekt nu naar een 'oppervlakkige' reden om je ongenoegen over iets ander te uiten.
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Right! +1
Persoonlijk zou ik het niet zo erg vinden maar ik zal proberen me in jou te verplaatsen.
Eigenlijk heb je zelf al datgene gedaan wat je hier vraagt, namelijk een nieuwe bril gekocht.
Maar ik denk dat je niet goed weet hoe jij je nu moet gedragen tegen die buurvrouw want eigenlijk baal je van haar als een stekker (waar of niet?) maar tegelijkertijd probeer je toch de lieve vrede te bewaren.(beter een goeie buur blablabla..)

Maar ok, genoeg geluld, nu mijn antwoord:
Sta boven je emotie, het is zoals het is en laat je niet kennen door negatief tegen haar te doen en vat het op als een compliment van jouw goeie smaak.
Wees gewoon tof tegen haar en zij zal tof doen tegen jou en je zult zien: voor je het weet ben je je frustratie over die bril vergeten en denk je:"Jèèèz, waar heb ik me eigenlijk druk over gemaakt?!"
Geen plaats maken voor negatieve energie dus.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ha, die Mop;

Simpel; "Kijk buuf, dat je net zo'n goede smaak hebt als ik beschouw ik als een compliment, maar van mijn man/vrouw/vriend/vriendin blijf je af!".
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Er is een fraai gezegde : Imitatie is het grootste compliment....
Een bril is eigenlijk alleen maar een hulpstuk om beter te zien, en iedere gezichtsvorm is anders, dus iedere bril van hetzelfde montuur staat toch weer anders.

Denk maar aan de Ray-Ban-zonnebril van Brad Pitt : hoeveel mannen lopen er al niet jarenlang met precies dezelfde 'pilotenbril'?

Je hebt al een andere gekocht, dus laat dit de laatste keer zijn, dat je geld uitgeeft in een impuls...want als je er even rustig over nadenkt, weet je toch, dat alleen als iets speciaal voor jou gemaakt is, het echt een uniek exemplaar is - alles wat in een winkel te krijgen is, kan een ander dus ook kopen en aan/ophebben.
En zelfs dán is er nog geen garantie : bij de kapper in een roddelblad/glossy zag ik filmsterren, die bij dezelfde gelegenheid dezelfde jurk aan hadden - so what?