Wat kan ik toen tegen schimmel op beide voeten ?

Ik heb het al ruim een week, wat zou helpen ?
Een voetenbad met wat erin ?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Mode
1.3K

Antwoorden (7)

Een voetenbad met soda helpt in mijn ervaring nauwelijks. Er is echter een creme speciaal tegen voetschimmel. 2 keer per dag smeren en na 2 weken is er niets meer van te zien!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ochtend urine schijnt te helpen. Maar ik gebruik tea tree oil. En wanneer dat niet helpt en de schimmel dus hardnekkig is haal ik bij de apotheek wat zalf
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
haal bij de apotheek een creme teggen voetschimmel, en stop hier niet te snel mee.
voetschimmel is hardnekkig, en heeft de neiging terug te komen als je niet lang genoeg doorsmeert.
neem iedere dag schone sokken, en gebruik een handdoekje speciaal voor je voeten, wat je na gebruik meteen in de was gooit.
13 jaar geleden
Miconazolnitraat is de creme tegen voetschimmel. Weet niet of je hem zonder recept van de huisarts kan krijgen. Smeer als het over is nog een week door.
Ga niet met allerlij andere middeltjes van de drogist rommelen, want dit werkt gewoon het beste.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
In de apotheek zijn antischimmelmiddelen verkrijgbaar waarmee u uw voeten kunt behandelen.

•Terbinafine crème doodt de schimmels. Het moet eenmaal per dag op en rondom de plekken worden aangebracht. Het hoeft niet te worden doorgebruikt nadat de verschijnselen zijn verdwenen. In totaal hoeft het vaak slechts een week te worden gebruikt. Het is echter niet geschikt voor kinderen jonger dan 12 jaar of voor vrouwen die zwanger zijn of borstvoeding geven.
•Clotrimazol, econazol, miconazol en sulconazol remmen de groei van de schimmel, maar ze maken de schimmel niet dood. Pas als het bovenste laagje van de huid helemaal vernieuwd is, is de schimmel echt weg. Daarom moet u het middel gebruiken tot minstens een week nadat de verschijnselen zijn verdwenen. Dat betekent dat u het in totaal wel drie à vier weken moet blijven gebruiken. Clotrimazol en miconazol mogen zonder bezwaar worden gebruikt bij zwangerschap en borstvoeding.
Er zijn crèmes, sprays en zalven. De zalf is bedoeld voor de droge huid, de crème voor een normale tot vochtige huid. Sprays worden aangeraden als er blaasjes zijn waar vocht uitkomt. U brengt het middel aan op en ruim rondom de plekken.
Het is verstandig niet alleen uw voeten te behandelen, maar ook aandacht te besteden aan uw sokken en schoenen. De schimmel kan u vandaar uit opnieuw besmetten. De apotheek heeft een strooipoeder waarmee u uw schoenen kunt behandelen. De binnenkant van uw schoenen bestrooit u als u met de behandeling begint, en nog eens aan het eind van de behandeling.

Sokken kunt u het beste binnenstebuiten wassen, zodat ze de besmette huidschilfers kwijtraken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Miconazol mag niet gebruikt worden met acenocoumarol (een bloedverdunner). Haal het dus het liefst bij de apotheek en niet bij een Kruidvat of iets dergelijks. Lamisil Once werkt ook goed. Mijn vader heeft deze ook gebruikt en het was bijna helemaal weg. Alleen omdat hij er de hele tijd aan ging krabben herbesmette hij zichzelf weer.
Dactarine smeren. koop je gewoon zonder recept bij de drogist.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Simpele betadine helpt ook heel goed tegen een schimmelinfectie. Creme of de vloeibare, maakt niet uit. Hielp bij mij wel terwijl daktarin, lamisil, canesten enz...allemaal niet meer hielp. En het is in verhouding lekker goedkoop. Enige nadeel is dat t bruinig kleurt op je huid...