Ik heb last van kleine bultjes op mijn gezicht. Hoe kom ik hier van af?

Het zijn allemaal kleine bultjes onder mn huid en het zit over mijn hele gezicht. Het is gewoon in mijn eigen huidskleur en je ziet ze eigenlijk vooral in zonlicht/ fel licht.
Ik heb van alles geprobeerd (geen make up, andere reinigingsmiddelen, alleen met water wassen, maskertjes enz.) maar ik kom er maar niet van af.
Kan iemand mij helpen?

Toegevoegd na 23 uur:
Bedankt voor al jullie antwoorden, ik ga inderdaad maar naar de huisarts ;)

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Mode
53.1K

Antwoorden (6)

Dat zijn hoogstwaarschijnlijk meeëters of gerstekorrels.

Je kunt je gezicht af en toe peelen (liefst geen scrub) of je kunt een comedonedrukker kopen en hiermee de gerstekorrels weghalen. Je prikt met het scherpe gedeelte in het bultje en met het lepeltje schep je de inhoud eruit. Dit moet wel heel voorzichtig en steriel gebeuren anders beschadig je je huid en hou je littekens over.

Het beste is om niets te doen. Als je nog jong bent dan kan het dat het door de hormoonveranderingen komt. Het gaat dan vanzelfs weer over.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Voor dit probleem zou ik als ik jou was naar een schoonheidsspecialiste gaan. Zei kunnen je daar een goed advies over geven.
Het zou ook nog aan voeding kunnen liggen. Daar zou je achter kunnen komen om je te laten testen op (voedings)allergieen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kimath
13 jaar geleden
Dit is het beste idee. We kunnen niet zien wat voor bultjes het zijn, en een schoonheidsspecialiste is een expert in zulke dingen. Plusje!
het hangt er van af.
zijn het harde bultjes, dan zijn het gerstekorrels, een schoonheidsspecialiste kan je hier mee helpen.

zijn het zachte bultjes, dan zijn het waarschijnlijk opeenhopeningen van talg.
tretinoine creme helpt, alleen verkrijgbaar op recept, dus even langs de huisarets.
13 jaar geleden
Je zou er even mee naar je huisarts kunnen gaan. Misschien krijg je miconazol/hydrocortison voorgeschreven. Dit is een creme die je niet lang mag gebruiken en je huid een beetje dunnen kan maken. Hier zit corticosteroiden in die je huid wat rustiger kunnen maken
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
dagelijks insmeren met aloévera vloeibaar,verkrijgbaar bij de toko

Toegevoegd na 54 minuten:
plantenextract vloeibaar groeit in zuidamerika ( oa suriname ) vandaar in de toko verkrijgbaar. helpt voor alle huidproblemen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
laat er eens een dermatoloog naar kijken.
kan op verwijzing van de huisarts.