Hoe zouden we de kledingindustrie zover kunnen krijgen dat ze minder irritante etiketjes in hun kleding naaien?

Ik heb heel vaak last van de etiketjes in vooral shirtjes, maar ook soms wel in broeken. De etiketjes hebben dan een hard randje en dat irriteert mijn huid. Gevolg is dat ik dan de schaar pak en het eruit knip of weer met het tornmesje in de weer moet om het eruit te tornen, met het risico dat je uitschiet of iets te hard aan het garen trekt en een gaatje in de stof (vooral tricot) trekt.

Ik vraag me al jaren af waarom dit zo moet. De fabrikant is er toch meer bij gebaat dat zo'n etiket erin blijft zitten?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Mode

Antwoorden (4)

We kunnen de kledingindustrie niet overhalen, dat zorgt voor minder reclame.

Er zitten sowieso al 2 etiketjes in ieder kledingstuk. Eén waarop staat van welk materiaal de kleding is, en één etiketje waar het merk op staat. Meestal zitten er dan nog wat etiketjes van andere merken.

Als de fabrikanten alle etiketjes er uit zouden halen, betekend dat minder reclame, minder bekendheid en dus minder opbrengsten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De kwaliteit van het etiketje heeft geen meerwaarde voor het product, dus hier zal de fabrikant zo min mogelijk geld aan uit geven.
Verder heeft niet iedereen last van de etiketjes, ik persoonlijk helemaal niet bv, dus dat is ook al weer een reden minder om er iets aan te doen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik snap je probleem helemaal,ik heb er zelf ook vaak last van en mijn jongste zoon helemaal.
Als klein kind al kon hij ze niet verdragen en waren het hele drama's als een etiketje kriebelde of pijn deed.
Helaas zijn we in de minderheid en is ons probleem niet interessant voor de kleding-industrie.
Ik haal ze er altijd uit, soms lukt ze heel kort af te knippen.
Een afdoende oplossing voor het probleem heb ik ook nog niet gevonden.
Toen ik nog duurdere kleren kocht bij een speciale winkel, haalden de naaister daar de etiketjes er zeer vakkundig uit en vertelde me toen al dat ik niet de enige was.
Helaas een schrale troost.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Door meer kleren te kopen die niet zo'n etiketje hebben.

Ik heb meerdere shirtjes die - in plaats van zo'n flubbertje - opdruk aan de binnenkant hebben met de relevante informatie.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kimath
13 jaar geleden
ik weet dat de Hema dit tegenwoordig vaak doet bij de kledingstukken, helemaal geweldig :D Enige nadeel is dat de print mogelijk verdwijnt na vaak wassen, maar alles is beter dan een kriebelend etiketje!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ach, tegen die tijd kan ik toch wel onthouden hoe iets gewassen moet worden, als ik het al niet gewoon kan voelen aan de stof. Op dezelfde manier heb ik ook kledingstukken met een etiketje dat zo is vervaagd dat ik het niet meer kan lezen. Mijn shirtjes zijn inderdaad deels van de HEMA. Maar volgens mij heb ik ook wel wat van de H&M zonder etiket, ik geloof van hun merk L.O.G.G.