Ik heb last van krakende schoenen als ik loop. Merk Mephisto en draag ze nu een jaar. Wat kan je er tegen doen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Mode
2.6K

Antwoorden (3)

Laat de binnenkant van de schoen vollopen met water, en trek hem aan.
Loop er een poosje op, tot hij droog aanvoelt.
Nat leer voegt zich makkelijk naar de vormen, stugge delen zullen zich aanpassen aan de vorm van je voet.
Voelt eventjes raar aan, werkt gelijk een speder.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kraken wordt vaak veroorzaakt doordat de schoenen niet helemaal goed passen. Vaak zijn ze dan net iets te ruim, waardoor u er iets in sloft. Dit veroorzaakt het gekraak.

Enige wat u kan doen is zorgen dat de schoen wat kleiner wordt. Kan door dikkere sokken te gaan dragen, of bij door een propje watten in de neus van de schoen te doen. Ook kunt u evt een stukje tochtstrip ( is van schuim) achterin de schoen, bij de hak, doen.
AlphaLimaSierra
13 jaar geleden
Een aantal tips:
Zet krakende schoenen (met lederen zool) een nacht op een natte dweil en het kraken verdwijnt.

In het leger deden ze het als volgt:
ECHTE schoencrème te verwarmen tot het vloeibaar is, de schoenen royaal insmeren en vervolgens met een brandende kaars (met gesmolten kaarsvet) de naden langs lopen tot de schoencrème blinkt. De naden en het leer bij de zolen zijn dan optimaal "gesmeerd". Vervolgens weer op normale manier glimmend poetsen.

Nog een methode is:
Strooi in iedere schoen wat (half theelepeltje ongeveer) talkpoeder onder en tussen de inlegzool en de schoen.

Het zijn allemaal huismiddeltjes. Onder het motto:’ baat het niet dan schaadt het niet’, kun je uitproberen wat bij jou helpt.

Succes!

Met dank aan ruth.