Waar is het kamvormig stukje kunststof dat in de zakken van bepaalde zwembroeken zit voor?

Mijn vriendin heeft een bikini-set gekocht en daar zat naast de bikini ook een bijpassend zwembroek bij. Daar zit in de broekzak een zwart kunststoffen plaatje met een gladde zijde, en één getande zijde in. Zij vroeg zich af waar dit voor dient. Het schijnt bij vele merken in de zakken van die 'zwembroeken' te zitten.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Mode
1.1K

Het beste antwoord

bovenstaand antwoord klinkt logisch, maar na een surfcursus denk ik het volgende antwoord te kunnen geven.

het is een waxkam. surfers behandelen hun board met wax. dit zorgt er voor dat je niet van het board afglijd als het nat wordt. de wax wordt nogal makkelijk vies en wordt dan ook na het surfen weggehaald dmv een waxkam.
dit is over de gladde kant.
de andere kant heeft als het goed is kartels. hiermee kun je onder zwaardere omstandigheden je wax als het ware opruwen.

zie in de link de 1na laaste alinea.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

dat is een mesje voor als je met je surfplank die met touw en klitteband aan jouw enkel vast zit, vast komt te zitten en je je los kan snijden van de plank zelf.

het is niet voor niks een boardshort