Ligt eraan naar welke opticien je gaat, en welke opties je kiest.

Als je alle extra's er aflaat (kraswerende laag, anti spiegeleffect, geen meekleurende glazen, geen varivocus, etc, etc, etc) ben je een stuk goedkoper uit, maar kraswering en antispiegel heb je eigenlijk wel nodig.

Hans Anders is de goedkoopste, daar kun je rond de 130 euro een bril krijgen. De keuze is niet bepaald reuze.
Bij Specsavers ben je voor een bril met een beetje modern montuur al gauw rond 500 euro kwijt.
Ga je naar een echt exclusieve opticien, dan is 800 euro niks.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

De prijzen van de monturen variëren van €50,- tot €300,-. De glazen -3/-4 kosten zo'n 75 á 100 euro.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
de prijs van het montuur kan je zelf bepalen, die ligt tussen de 50 - 500.
De prijs van de glazen schommelt tussen de 50 en de 100.
(er bestaan ook duurdere maar die laten we even buiten beschouwing).

Vergeet niet dat je ziekteverzekering een deel van de glazen terugbetaald, meestal rond de 90 euro dat je terugkrijgt). (je hebt gemiddeld recht voor 1 keer per 2 jaar)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het ligt er maar net aan welke ziektekostenverzekering je hebt. BV: Bij een basissverzekering bij Menzis krijg je geen cent terug hoor.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
bedankt voor de min, maar als iemand een bril draag, waarom zou die het dan uit zijn verzekering geknikkerd hebben.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
In elk geval een goeie tip om aan die zorgverzekering te denken, maar het was slimmer geweest om te zeggen dat raamklaza zelf even de voorwaarden moet nalezen - die zijn bij elke verzekering anders.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
@Fargh: de min is niet van mij, maar iemand die een bril draagt zou dat uit zijn verzekering kunnen knikkeren omdat de extra premie meer is dan het geld dat je terugkrijgt voor die bril. Als je verder geen gebruik maakt van de dingen die door het bewuste aanvullende pakket worden gedekt, ben je dus goedkoper uit als je gewoon zelf een bril koopt.
Tussen de 50 en 500 euro heb je een montuur. Glazen rond de 75 euro.
Heb wel een tip, ik heb jaren gelopen met Hans Anders/Pearl montuurtjes. Nu loop ik met een duurder montuur waarvan ik merk dat ie steviger is.
Tip is dus om niet te bezuinigen op je montuur. Kies voor een stevig uitziend montuur, kijk goed naar de pootjes en de scharniertjes.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hangt er van af war voor glazen je hebt. Varilux glazen zijn al snel veel duurder dan gewone glazen. De monturen hoeven niet zo duur te zijn maar zijn in verschillende prijsklassen.

Je kan tegenwoordig vriend worden bij Hans Anders weerdoor je maandelijks een klein bedragje spaart waardoor je vaker een nieuwe bril kan kopen.