Ik heb droog krullend dik statisch haar weet iemand hoe is m'n haar goed kan verzorgen?HELP!!!!!!

als ik wakker word zie ik dat m'n haar statisch is en het stijgt op :( vroeger heb ik m'n haar vaak gestijld en het is heel erg droog bij de kapper kom ik nauwelijks bij de kapper omdat die je toch alleen maar kaal knippen
ik heb dringend hulp nodig!!!! alle tips zijn WELKOM!

Toegevoegd na 3 minuten:
ik kan ook geen mooi staart maken wand dan zie m'n haar er super dik uit en droog :(

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Mode
1.3K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb precies hetzelfde, dus ik ben erg benieuwd naar de antwoorden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als jouw kapper je alleen maar kaalknipt, moet je een andere kapper zoeken.

Antwoorden (7)

Toch is een kapper de aangewezen persoon om jou te helpen met je haar. Ik denk dat de kapper jou "kaal" wil knippen omdat met jou haar, een kort goed verzorg kapsel het beste is.
Misschien zit er ook wel het idee achter dat als het eens goed kort geknipt is er nieuw gezonder en beter haar voor in de plaats komt.
Bedenk ook dat haren verzorgen niet alleen gaat door dingen in je haar te doen, maar het komt ook van binnen uit. Dus gezonde voeding kan ook de kwaliteit van je haar beïnvloeden.
Maar zo kan je bv ook als je ongesteld moet worden echt een paar dagen 'hopeloos' haar hebben. Hormonen hebben ook invloed op je haren.

Overweg toch nog eens een gang naar de kapper, waar je ook eens langs kan voor alleen advies.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Probeer dit eens; http://www.beautygloss-forum.nl/viewtopic.php?f=70&t=1062
Het werkt echt geweldig goed bij mij, en ik heb hetzelfde type haar als jij.
Het is een hele omschakeling, je zal veel haarproducten weg moeten gooien, maar uiteindelijk heb je er alleen maar baat bij.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
goed, ik ben even naar mijn eigen badkamer gelopen om te kijken wat ik zoal allemaal in mijn haar gooi.

ik heb dik, lang en droog haar met slag/krul er in dus ik denk dat ik wel kan helpen.

ik gebruik per douchebeurt shampoo en conditioner van Andrelon (perfecte krul) want dit is ook voor droog en pluizig haar.

daarnaast gebruik ik om de 3 a 4 dagen een haarmasker van Gliss Kur Hair repair om het haar gezond en sterk te houden. Het zorgt er bij mij voor dat mijn haar goed gevoed is, dus minder snel droog aan voelt.

Daarnaast als het echt onhandelbaar wordt gebruik ik de Frizz-ease producten van John Frieda, duur maar het werkt perfect.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb weliswaar geen krullen maar wel droog en statisch haar.
Ik heb de braun Satin hair borstel gekocht en het werkt perfect. Deze borstel werkt op baterijen die ionen uitstralen. Die zorgen ervoor dat je haar niet meer statisch is heel erg gaat glanzen en makkelijk te borstelen. Het werkt echt. Bovendien beschadigd je haar minder.
Ik heb de site erbij gedaan zodat je eens kan kijken. Het is een dure borstel maar echt zijn geld waard!!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
als aanvulling op al deze goede producten kan je ook een nachtje met een masker van olijfolie in je haar slapen. Smeer je haar goed in met olijfolie, doe er wat huishoudfolie omheen, zodat het niet overal op zit, en een beetje gaat broeien, en was het er de volgende dag weer uit. Helpt echt supergoed tegen droog haar!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ga eerst naar de kapper en laat je haar daar knippen en verzorgen. Daarna regelmatig wassen met een shampoo voor droog haar en een goede conditioner.
Na het wassen een schuim in je haar doen en wat ook enorm helpt is een serum. Dit maakt je haar echt veel minder statig. ik gebruik de fuente esrilo, straightener serum. Dit werkt echt heel goed.
Het is wel wat werk maar dan heb je dan ook het resultaat van. Als je je haar in model hebt gebracht kan je het afmaken met een goede haarlak, dan heb je ene mooie glans in je haar.

Toegevoegd na 1 minuut:
serum kan je bij de Cosmo kapper kopen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
hallo, het klinkt misschien heel raar maar ik heb hetzelfde gehad ja gehad ik spoel iedere week na het wassen mijn haar met azijn laat t even intrekken en spoel het daarna goed uit probeer het maar ns ermee je zult versteld staan