Hoe snel groeit een nagel?

Ik had 4 á 5 maanden terug nogal ver aan m'n nagel gebeten (ik verveelde me nogal). en toen is me nagel gescheurd... tot aan de nagel riem.. maar 't is nu wel wat beter..
hoelang zou het duren voordat er weer een nieuwe nagel komt?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Mode
3.4K

Antwoorden (5)

Nagels groeien ongeveer 0,1 mm per dag. Meestal is een vingernagel tussen 4 & 6 maanden weer volgroeid.
AlphaLimaSierra
13 jaar geleden
Een nagel groeit vanaf de nagelriem tot aan het puntje van je duim in c.a. 115 dagen. Vroeger zetten de boeren waarvan de zeug gedekt was een kerfje op hun duimnagel tegen de nagelriem. De draagtijd van een varken is c.a. 115 dagen Zo konden ze ongeveer bijhouden wanneer de biggetjes geboren zouden worden. Simpel he.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bij een nagelbijter groeit hij relatief snel. Bij mij als niet nagelbijter is hij bij het bedopmaken wel eens ingescheurd en wel tot op het 'leven'. Het duurde toch een paar weken voor hij weer aangegroeid was zodat ik hem weer vijlen kon.
Ik heb er gewoon een transparante pleister op gedaan tot het zover was.Die heb je nl. ook en je ziet er niets van.Het was een soort bescherming tegen haken en verder inscheuren. Ik moest hem wel vaak vervangen want hij kon niet goed tegen natworden. Je hebt ook watervaste pleisters, maar die zie je en dat wilde ik niet. Dus als je niets ervan wilt zien koop dan een doosje transparante pleisters.

Toegevoegd na 3 minuten:
Het duurt natuurlijk langer wanneer hij helemaal tot aan de
nagelriem is ingescheurd. dat zal wel enkele maanden duren vrees ik.
amc
13 jaar geleden
Als ik moet gokken bij mij: een millimeter per week.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
dat is verschillend. als je veel nagelbijt zullen ze sneller aangroeien. door te computeren (chatten of iets waarbij je veel moet typen)worden je nagels ook sterker