Wat is een goede creme of olie voor een droge huid?

ik heb een droge huid, eigenlijk alleen mijn scheenbenen ,
ik heb er nu al van alles opgesmeerd maar eenmaal 10 minuten verder,komt de droge huid weer terug!
wie weet er een goede creme of olie die wel lang blijft zitten?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Mode
7.1K

Het beste antwoord

kijk hier eens, misschien zou dat het zijn
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (21)

persoonlijk vind ik de vaseline bodylotion heel erg goed..
13 jaar geleden
Het beste is gewoon doodnormale bodylotion, zonder parfum en andere toevoegingen. Met parfum is juist slecht voor je huid.

Toegevoegd na 6 minuten:
Als je dit langere tijd gebruikt gaat de droge huid vanzelf weg en zul je het nooit meer nodig hebben.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik maar zelf zalf maar ik ben nu bezig met een drogen huid maar is weet niet welke plaats jij licht!
maar ja ik hoor het nog wel...
en anders gaa dan naar de gezo =ndr=sheidwinkel die geeft je wel wat

xx
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
rebecca
13 jaar geleden
hoe ?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ja ja
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
hoe heet die creme dan die je gebruikt??
Wat ik doe na het scheren is het volgende:

Natusan babyolie op de NATTE huid, goed insmeren even laten intrekken en daarna afdrogen. Perfect gladde benen én zonder schilfers erna.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Rozenglycerine vind ik zelf erg prettig: trekt snel in, plakt niet, ruikt lekker.
Verkrijgbaar van dure merken en net zo goed voor minder geld van huismerken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
je kan eens amandel olie proberen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+1
huidolie van zwitsal vind ik fijn eventueel mengen met sudocremé
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+1
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Sudocrme bevat vooral zinkzalf, zinkzalf heeft een licht indrogend effect. Prima voor kleine wondjes op baby billetjes, ook omdat het de huid beschermt tegen vocht. Maar als vocht inbrenger niet echt geschikt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja iedere huid is anders bij mij werkt het echt perfect
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bij mij ook, en vooral op de rode babybilletjes.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De olie bij de sudocreme dat maakt nou echt het verschil.
Eucerin, herstellende lotion met 10 Urea, speciaal voor droge huid.
Ondersteunt actief de afschilfering van de huid.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik vind de huidolie van weleda erg fijn.
aanbrengen op een vochtige huid.
vooral de duindoornolie ruikt heerlijk.
ook de body butter met olijfolie van het kruitvat bevalt goed.
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+1
Ik heb hetzelfde probleem als jij en ik gebruik cetomacrogol-creme. Dit kun je kopen bij de apotheek, bevat 20% vaseline en trekt erg snel in. Een tube kost €3,- dus voor de prijs hoef je het niet te laten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hey Marion.
Ik herken dat probleem,ik heb ook zo`n droge huid,het lijken wel vissenschubben.
Eerst deed ik na het douchen mij niet afdrogen,maar ik nam een washand en daar deed ik babyolie op,dat werkt goed.
Een poosje geleden heb ik bij Action een fles Cremelotion gekocht van Fenjal.
De geur Water Orchid.....en die is goed!
Heb je een Action in de buurt zitten dan raadt ik je dit aan...
Eindelijk na jaren een goed produkt tegen de droge huid.
ik hoop dat het jou net zo helpt als bij mij...Succes!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+1 fenjal wel hier in italie hebben we geen action
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+1
Haal bij de apotheek een tube Lanette crème. Deze is heel vet en helpt goed tegen een hele schrale huid etc. (naar eigen ervaring! Ik heb een soort eczeemachtige plekken op mijn bovenarmen en kan smeren wat ik wil met vaseline, bodylotion etc (bodylotion zeker niet gebruiken, is vaak op waterbasis en daar wordt je huid nog droger van), en Lanette crème werkt perfect. Verkrijgbaar voor +/- € 4,-.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Heb het probleem ook gehad. Heb vele (dure) cremes gebruikt. Ik gebruik nu al een hele tijd body butter van kruitvat (nog geen 4 euro) Werkt perfect!! Je hebt ze in de geur olijf en cacao.
Mocht je niet van al die geurtjes houden, werkt uiercreme ook heel goed.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je schenen scrubben tijdens het douchen en na het douchen gewoon vaseline erop smeren. Goedkoop en werkt prima.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dagelijks insmeren met bodylotion is voldoende
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bij sommige mensen is dat echt niet voldoende. Als het bij jou wel voldoende is, geeft dat aan dat jij niet echt een droge huid hebt.
Misschien klinkt het vreemd, maar olijfolie houdt je huid soepel en zacht. Je hoeft er ook niet veel van te gebruiken, want olijfolie bevat heel veel vet en is ook nog eens natuurlijk. In de Surinaamse cultuur wordt olijfolie gebruikt voor huid en haar.

Toegevoegd na 1 minuut:
Oh ja, een fles(je) is ook niet zo prijzig en je doet er heel lang mee :)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik gebruik zelf Dream Cream van het merk Lush, die werkt bij mij goed.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik gebruik vaseline gel en dat werkt wel goed het is lekker koud en het verzorgt goed ik heb zelf ook droge bene of je kan ook dove gebruike
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik gebruik zelf de body lotion en de huidolie van zwitsal, die zijn erg fijn !
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik maak niet snel reclame voor iets. Maar regenerist is het enige dat echt werkt. Het hydrateert en herstelt en regenereert huid.