Welke haarborstel kan ik het beste gebruiken bij halflang, vrij dun haar?

Ik gebruik een plastic borstel maar ook wel eens een borstel van 100% haar. Wat is het beste? Voor wat betreft voorkomen van haarbreuk, beschadigd haar etc?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Mode
1.2K

Het beste antwoord

Het gaat er niet zozeer om waar je mee kamt maar hoe je kamt. Om je haar minimaal te beschadigen moet je je haar over je schouder naar voren gooien en dan vanuit onder kammen. Dus onderop beginnen en dan steeds een stukje naar boven. Zo kam je je haar zonder af te breken en kam je de klitten niet opeen zodat je moeilijk door je haar heen kamt. Ik heb heel dik en fijn haar met slag erin ik gebruik gewoon een plastic borstel van de zeeman geloof ik en mijn borstel zit bijna nooit met haar. Ik kan het zelfs met een kam uit kammen als ik wil.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Je hebt ongeveer hetzelfde haar als mij. Mijn kapper adviseerde me om te borstelen met wat ik het prettigst vind, om haar schade te voorkomen het liefst een haarborstel met bolletjes aan het uiteinde.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De Cushion brush.…

… Heeft een zachte, rubberen ondergrond met een anti-statische werking. Zeer geschikt voor dun haar dat de een springerige neiging heeft. Ontwart het haar zonder te beschadigen.

( op deze site staan allemaal borstels met een uitleg erbij. deze die ik erbij zette vind ik het beste bij jou passen)