Wat doe je aan een te strakke broek?

Ik heb gister een mooie broek gekocht, maar ik ben er nog niet uit of dit de goede maat is...
Het gaat om een mooie donkerblauwe g star spijkerbroek van 100 eurie, dus vandaar dat ik zeker wil zijn van de zaak..
Gaat een spijkerbroek in het algemeen wijder zitten als je het uitlopen vergelijkt met de wasbeurten die je gaat maken?

Bedankt voor de antwoorden!

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Mode
22.9K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Is het 100% katoen of zit er ook nog elasthan bij in? Want dat maakt volgens mij wel verschil.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Trek de broek aan en maak een foto (zonder je hoofd natuurlijk). Zet m ff hierop en dan kunnen we goed oordelen!

Het beste antwoord

Mijn ervaring is dat een spijkerbroek wel wat losser gaat zitten na een paar keer dragen.
Maar als ie dan gewassen is, dan lijkt ie toch weer een maat te klein.
Dus hij moet wel gewoon lekker zitten als hij nieuw is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (7)

Een goede spijkerbroek loopt in de taille niet uit.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja, verreweg de meeste spijkerbroeken lopen nog wat uit.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een spijkerbroek gaat iets uitlopen.Niet gelijk al binnen een week/maand,maar in de loop der tijd.
Is de broek nu iets te strak dan na het wassen niet in de droger doen maar buiten of binnen aan een lijntje laten drogen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja als de broek te strak is zal hij niet erg veel wijder worden in de band, maar hier wat tips.
Ik ben al wat ouder en vroeger droegen wij ook strakke /zeer strakke spijkerbroeken. Het aantrekken was een klus hoor. 1 ga op de grond of op bed liggen en trek de broek aan doe hem dicht en probeer op te staan.
2 Het is niet echt lekker maar de broek nat/behoorlijk vochtig aan trekken . Hij krimpt dan perfect om je lijf.
3 Als het kan eventueel ruilen voor een maatje groter.

succes
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
maatje groter ? normaal kan je met het bonnetje nog wisselen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Vaak rekken ze wat uit maar als het écht te strak aanvoelt, ruilen voor een maatje groter. Het is zonde als je het straks niet meer past. G Star is duur!
Deze krimpen in de lengte zeker een klein stukje na het wassen.

Koop met twijfel is vaak miskoop!

Als je het wel wilt houden, wassen binnenste buiten, graden, niét hoger dan 30 (liefst koud) en laten droger, niet in droger!
Na elke wasbeurt zal het weer strakker aanvoelen totdat je het een tijdje aan hebt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Er wordt altijd aangeraden om een spijkerbroek 1 maat te klein te kopen! (dit weet ik zéker)