Waar dienen watttenstaafjes voor, er staat op de verpakking: "niet in de gehooringang steken"

En daar kocht ik het juist voor, om mijn oren mee schoon te maken, wat moet je anders met die dingen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Mode
5.7K

Antwoorden (12)

Om je oorschelp schoon te maken
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wattenstaafjes worden doorgaans gebruikt om een vloeistof of zalf op de huid te smeren (bijv. ontsmettingsmiddel op een wond), om een speekselmonster (DNA-monster) te nemen, of om de oren te reinigen. Dit laatste wordt echter door medici afgeraden, omdat het oor een zelfreinigend orgaan is en wattenstaafjes het oorsmeer dieper in de oor kunnen duwen, wat een eventuele ontsteking in de hand kan helpen. Bovendien bestaat het risico dat je met een wattenstaafje het trommelvlies kunt beschadigen of perforeren, hetgeen zelfs levensgevaarlijk kan zijn.[2] Ook kan het gebruikt worden om bijvoorbeeld de koppen van een cassetterecorder met alcohol te reinigen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wattenstaafjes zijn er om je oorschelp schoontemaken.
Je moet ze niet in je gehooringang stoppen omdat je jezelf dan kunt verwonden en doof kunt worden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Vroeger was dat gebruikelijk, wattenstaafjes in je oren, en dat heeft veel ellende veroorzaakt.
Als je oorsmeer uit (het buitenste deel!) van je gehoorgang wilt verwijderen: een half velletje zacht wc-papier nemen, een keer vouwen, dan oprollen en voorzichtig in je oor ronddraaien. Niet proppen, niet duwen, want dan duw je je oorsmeer alleen maar naar binnen.
Hard oorsmeer kun je zachter maken met een drupje babyolie op bijvoorbeeld zo'n propje wc-papier.
Maar zoals pieterveenstra zegt: je oor is in principe zelfreinigend.
Als er niks mee is, dan er ook niet aan klooien.
Als je denkt dat de boel verstopt zit: naar de huisarts, die kan je oor uitspuiten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
je kunt ze wel gebruiken om je oren schoon te maken maar je mag ze er niet in duwen tot aan je trommelvlies zeg maar
ik heb ook een keer zo n staafje te ver in mijn oor geduwd en toen ik het staafje terug trok bleef het watje ervan in mijn gehoorgang zitten
heb toen met een pincet zitten klooien om het eruit ta halen
dus let ermee op
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
bedankt voor de min alleen jammer dat je zo zwak bent om er een reden bij te zetten
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
idd heel triest als je de ballen hebt om een min te geven moet je hem ook motiveren
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik heb je niet gemind. maar volgens mij krijg je die minnen door de combinatie pincet in het oor zitten te peuteren .
watten staafjes zijn ondekt door een man rond 1800.
Zijn vrouw dee watjes om sate prikers voor haar baby de oren schoon te maken.
Wat ik gebruik zijn de staafjes voor baby,s die gaan niet zo diep.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Misschien leeft de geest van de KNO-arts, van wie ik ooit geleerd heb dat je het gebruik van wattenstaafjes zou moeten beperken tot het schoonmaken van de neus, nog voort.

Je vernielt er het trilhaar van je gehoorgang mee, dat vuil er juist uit probeert te werken en je loopt het risico om je trommelvlies te beschadigen.

Oorsmeer hoort in je oor. Wordt het hard en/of zit het je op een andere manier dwars, druppel dan een dag of vier met voor consumptie geschikte olie, en maak een afspraak met je huisarts om je oren uit te laten spuiten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je vraagt wat je anders met die "dingen" moet, ik heb wel een paar tips:
*Gemorste mascara op je oogleden verwijderen
*Ventilatorroostertjes van de auto schoon frunniken
*Wattenstaafje in een lekkere (nagelriem)olie dopen en je nagelriemen ermee insmeren, zo heb je nooit teveel!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
wattenstaafjes zijn slecht om je oren mee schoon te maken je drukt alles naar binnen beter een audiospray gebruiken
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
idd +1
het is voor je oren je gehoorgang/gehoorbuis ligt verder in je oor dat kan je voelen als je tever in je oor gaat met het wattestokje en dat doet nogal pijn dus het stokje is alleen voor je oor schelp
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik gebruikte ze vroeger om de koppen van mijn cassettedeck mee schoon te maken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik ook, maar ik doe er wel meer delicate poetskarweitjes mee.
Hoe het zit met wattenstaafjes en oren is al duidelijk beantwoord, wat je er verder nog mee kan: je toetsenbord schoonmaken. Als er viezigheid tussen de verschillende toetsen zit, kan je een wattenstaafje platduwen en dan past ie tussen de toetsen in.
Maar goed, dat is niet een klusje waarvoor je een heel potje zou kopen.