Hoe krijg je resten kaarsenvet het best van een spijkerbroek???

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Mode
1.8K

Het beste antwoord

Ik gebruik eigenlijk altijd een oude theedoek en de strijkbout. De theedoek op je broek leggen strijkbout goed heet laten worden en over de theedoek gaan, dan trekt het in de theedoek.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Eerst het kaarsvet eraf schrapen. En vervolgens bruin inpakpapier erop leggen, en dan met een hete strijkbout eroverheen. Het kaarsvet trekt dan in het papier.

Toegevoegd na 17 uur:
Het papier was zg vetvrij papier. En het was wel bruin.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
het is een heel oud middel, het stond in zo n oude baedeker voor de huisvrouw. Ik had 45 jaar geleden een kaars over een dik wollen tafelkleed. En toen heb ik het er met succes afgekregen. Nadien nooit meer hoeven toepassen. Ik weet het verder niet.
je kunt bij het strijken ook keukenrol gebruiken, dat neemt meer op... bedenk wel dat als je bijv een rode kaars lekt op een blauwe broek de kans bestaat dat je die kleur erin strijkt en het er niet meer uitgaat...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Inderdaad strijkbout en WC papier of iets dergelijks.

Is het er nog niet uit, smeer dan een klodder gele zeep op de plek en laat dit een dag en nacht intrekken. Daarna uitwassen. Weg vetvlek.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
hoe komt dat op je broek? :-)
Bronnen:
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in de vriezer leggen en dan als het hard is er gewoon afhalen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Spijkerbroek?

Heet wassen met flink veel sop.