Nee dat zorgt niet voor puistjes.
Puistjes komen van een combinatie van vet voedsel, stress, hormonen.

Alcohol, cafeïne, roken, kruiden en voedsel met jodium zoals schelpdieren kun je beter vermijden.
Deze producten stimuleren de aanmaak van talg waardoor je een vettere huid krijgt. Daarnaast is het van groot belang dat je je iedere dag douchet, schone kleren draagt en je beddengoed regelmatig verschoont. Puistjes kunnen ook ontstaan door stress, zorg in dit geval voor voldoende ontspanning en nachtrust. Ook hormonale schommelingen kunnen puistjes veroorzaken, zorg voor een regelmatig gebruik van de anticonceptiepil of vraag de dokter naar een andere anticonceptiepil als je veel last van puistjes hebt
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Het zijn de vetten die zorgen voor teveel puistjes. Iedereen krijgt puistjes, maar het maakt wel uit welke vetten en hoeveel vetten je eet of je VEEL puisten krijgt.

Toegevoegd na 32 seconden:
Chocola op zich zorgt niet voor puistjes.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Vetten op zich zijn absoluut niet slecht voor je gezondheid. Sterker, je hebt ze nodig. Alleen transvetten en een overmaat aan linolzuur zijn slecht voor je gezondheid.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik zeg nergens dat vetten slecht zijn voor de gezondheid, ik zeg alleen maar dat het uitmaakt WELK vet je gebruikt. hoe is dat anders dan wat jij zegt? sjonge.
Nee, dat doen bepaalde hormonen, chocolade niet.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Volgens het artikel op bijgaande url zou pure chocolade geen probleem zijn maar melkchocolade wel om acne te krijgen. Kijk gewoon eens of het op jouw situatie van toepassing is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ze zeggen van niet maar ik heb er wel last van. Ik probeer er dan een beetje af te blijven en mij huid goed te verzorgen. Ik ben dol op chocolade dus daarom kan ik een beetje chocola eten. als ik mijn gezicht niet zou reinigen zou ik ook bijna geen chocolade meer kunnen eten. Dan heb ik teveel puistjes.