waarom wassen vrouwen veel vaker hun handen dan mannen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Mode
1.2K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Weet niet of je stelling klopt. Waar heb je die vandaan? Of is het iets wat jou opvalt?
Ik herken het niet
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik ook niet.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Die stelling klopt niet.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
mij valt het juist heel erg op in mijn omgeving en werk, dan is het misschien toevallig...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Is niet na te gaan.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
mij wel xD
hèt gaat automatisch bij mij.
En bij anderen is het sowieso anders.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik vraag het mij af, of dat klopt.
Ik herken het niet.

Antwoorden (8)

Is dat zo? Misschien omdat ze gemiddeld genomen meer met het eten en de kinderen bezig zijn dan de mannen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Volgens een artikel in De Telegraaf (dus in hoeverre het overeenkomt met de werkelijkheid is nog maar de vraag) is het inderdaad zo dat vrouwen hygiënischer zijn dan mannen. Dit omdat uit een onderzoek van de London School of Hygiene blijkt dat 64 procent van de vrouwen na een toiletbezoekje de handen uit zichzelf wast, tegen slechts 32 procent van de mannen.

Toegevoegd na 16 minuten:
Niet alleen praten dames makkelijker over lichaamsverzorging en hygiënezaken, ze verzorgen zich (over het algemeen) ook beter. Daar zal het mee te maken hebben.
Amadea
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Maar waarom? Zijn wij vrouwen banger aangelegd?
amc
13 jaar geleden
Nee, dat denk ik niet. Wij zijn meer verzorgend bezig en kennen meer de risico`s van besmettingen omdat we meestal ons gezin moeten behoeden daarvoor. Ook hebben we de neiging ons zelf goed te verzorgen en niet alleen omwille "hoe je overkomt voor de buitenwereld" maar ook omdat we zo zijn opgevoed en ons er prettig bij voelen. Over het algemeen dan hè, het geldt niet voor elke vrouw. ;)
Misschien omdat ze meer thuis zijn in een klassieke situatie. Of omdat ze meer huiselijke klusjes doen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ze zijn gewoon meer op hygiene gesteld
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Omdat we vooral beseffen dat mooie handen belangrijk zijn, daarom manicuren we onze nagels, lakken ze soms (of altijd) dragen mooie ringen. Onze handen zijn ons visitekaartje en we zijn gewend ze te verzorgen. Wij zijn ook gevoeliger voor vuil aan onze handen, dit voelt niet prettig. Mannen zijn vaak gewend aan auto`s te sleutelen, gereedschap aan te pakken, te klussen en wassen hun handen pas als ze klaar zijn. Wij zijn gewend tussendoor te wassen, misschien omdat we dat met koken gewend zijn, omdat we met eten bezig zijn en voorgelicht zijn over kruisbesmetting.
amc
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Misschien heb je gelijk, maar ik vind het nogal generaliserend en in ieder geval niet op mij - vrouw - van toepassing.
amc
13 jaar geleden
Ik denk ook in het algemeen, misschien wel het merendeel.
Uitzonderingen zullen er altijd zijn, maar de meeste vrouwen zullen verzorgde handen belangrijk vinden.
Wij doen meer, dus moet je vaker handen wassen. Ik zelf was mijn handen in dit warme weer véél vaker om een fris gevoel te hebben i.p.v. zweethanden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De bron die werd aangehaald ging puur over het handen wassen na het naar het toilet gaan. Volgens mijn vriend hoef je je handen als man niet te wassen als je alleen geplast hebt, net als je geen wc papier gebruikt. Even afschudden is voldoende..

En ik vermoed dat daar dan ook het verschil vandaan komt, de gedachte dat het in de meeste gevallen helemaal niet hoeft om je handen te wassen als man zijnde (alleen na een grote boodschap). Terwijl je als vrouw altijd met wc papier aan de haal moet.

En er zit ook wel wat in natuurlijk, als je van grote afstand in de toilet pot kunt mikken wordt je ook minder vies. Toiletpapier kan wel schoon lijken, maar zeker tot 7 lagen dik komen er bacterien doorheen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mannen zijn over het algemeen wat slordiger (niet verkeerd bedoeld).
mn vader wast z'n handen ook niet als hij van zn werk komt, of als hij aan de auto heeft gesleuteld.
vrouwen zijn toch iets bewuster.
die willen graag dat alles schoon is.