Waar vind je wortelcreme/olie?

hoor hier en daar wel wat over wortelcreme/olie waar je blijkbaar heel snel bruin van word, maar hoe heet het spul en waar is het te koop/welk merk?
heeft het trouwens wel een 'redelijke' factor/ (15 ofzo)?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Mode
8.5K

Antwoorden (5)

het woord olie zegt het al..
wortelolie!!
er zijn wel zonnebrand rommel op wortel basis te koop maar uit ervaring kan ik je zeggen dat je er niet bruin van word
je word bruin van je pigment in je, en niet wat je erop smeert
wortel bevat een stof keratine die je pigment aanmaakt
als je pigment wil opbouwen kan je beter heel de winter met mate een zonnebank kuur gaan doen zo bouw je pigment op en kan je volgende zomer rekenen op een bruin huidje en idd wortels eten
maar nogmaals zon met mate
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja, oranjekleurig, werkt inderdaad verbazingwekkend goed. Wij verkochten het in onze biologische winkel, naam en merk ben ik vergeten, beschermingsfactor nooit op gelet. Maar zoek het eens in die hoek, eco/biologisch/reform/macrobiotisch.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Jaren geleden woonde ik in Zwolle en daar zat nog een ouderwetse apotheek die veel zelf maakte, waaronder die zonne olie.
Een vriendin van mij gebruikte dat altijd en die was heel snel bruin.
Ik heb het nooit durfen proberen want het mengsel had beschermings factor 0
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik gebruik zelf walnoten olie
vroeger kocht ik haarlemmerbruin
allemaal zonder beschermings factor
die wortel rommel word je oranje van is mijn ervaring
maar mijn huid is zowat zwart ik heb van mijzelf al veel pigment en vast een wit armpje hahahah
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik hoop dat je nu wel een beschermings factor gebruikt en ja helaas de zon gaat niet door gips. Kun je over een paar weken wel goed verschil zien, leuk, ha,ha.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
over 5 weken pas
blijkt dat ik ook een scheurtje in me pols heb dus 3 weken erbij
ik gebruik nooit een beschermingsfactor trouwens nooit gebruikt
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Jij bent net Calimero," ïk heb ook altijd pech".
Amadea
13 jaar geleden
Was die uitdrukking niet van Klukkluk? Calimero zei: "Zij zijn groot en ik is klein en da's niet eerlijk!"
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Amadea, jij hebt gelijk en die ander nu weet ik het denk ik weer, die was van de circusdirecteur van Pipo de clown.
(Denk ik)
Amadea
13 jaar geleden
Oh ja, dat was de Dikke Deur! Jeugdsentiment....
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De Dikke Deur, was ik ook kwijt, ja jeugdsentiment, ik word oud geloof ik ha,ha.
Bedoel je misschien "Hawaiian Tropic"? Die is verrijkt met aloë vera en bevat caroteenextracten, wat helpt de huid in conditie te houden. De lotion is gemakkelijk aan te brengen, wordt snel door de huid geabsorbeerd en is hypoallergeen. Maar veel bescherming biedt deze niet, het is factor 4 of 8.
Plaatje bij antwoord
Amadea
13 jaar geleden
Probeer het eens bij de reformzaak, ik heb het daar eens in de schappen gezien, en zover ik me herinner heeft het geen beschermende factor.