Bestaat de "betere" kapper? Hoe herken je die dan?

Ik hoor wel eens van hele dure kappers, ik vraag me af of die ook echt beter knippen en waar ik die kan vinden.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Mode
2.1K

Het beste antwoord

Duurder slaat meestal nergens op. Ze doen er allemaal extra dingen bij, je krijgt een cappuccino of iets anders luxe te drinken. Ze wassen je haar extra, ze masseren je hoofd etc.
Het knippen zelf echter blijft hetzelfde.

Er zijn veel kleine zaakjes, met veelal marokaanse of turkse mensen, die goedkoper en zelfs beter knippen.
Ze begrijpen dat jij met dat haar rond moet lopen en maken alles netjes af.

Bij die duurdere heb ik soms het idee dat ze de kantjes er van af lopen en dat ze zich minder in kunnen leven in de persoon die daar zit.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Soms is er wel verschil. Maar de prijs alleen is geen garantie van een betere kapper. Ik zou kijken naar een kapper die jou bevalt en voor jou goed knipt. Ieder person heeft zo zijn voorkeur. Ik ben wel eens bij een 'goede' kapper met prijzen ed geweest en schaamde me de volgende dag kapot, zo onregelmatig was het haar. Mara hij kon wel goed kleuren & permanentjes zetten
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je herkent de betere kapper via mond-tot-mondreclame, de prijs op zich zegt niets. Vraag gewoon als je iemand met een geweldig kapsel ziet waar ze het hebben laten knippen. Oók als het een vreemde is, het is alleen maar leuk om een compliment te krijgen van een onbekende.

Ik ga zelf naar een wat duurdere (maar niet achterlijk dure) kapper die toevallig ook een erg goede kapper is, ik hou namelijk van bijzondere kapsels (niet direct een hanenkam, maar wel wat funkiër dan gemiddeld) en heb met de andere kappers in mijn buurt de ervaring dat ze vaak te voorzichtig zijn, aan de veilige kant blijven, en dan bijvoorbeeld botweg weigeren om mijn pony zo kort te knippen als ik wil.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
dat licht eraan het kan ook zijn dat het de enigste kapper in die buurt is en meestal zijn drukke kappers ook wel dat ze veel assistenten hebben en die zijn dan nartuurlijk weer niet zo goed
ps: een kapper die veel knipt krijgt ook veel ervaring