Goed borstspieren trainen?

Ik wil komende zomer mijn borstspieren stevig trainen. Ik heb elke dag wel een paar uurtjes tijd, niet dat ik al die uren nodig zal hebben, maar aan tijd dus geen gebrek. Ik dacht zelf aan 100x opdrukken en 50x 2 halters van 5 kilo liggend optillen. Zou ik nog meer kunnen of heeft u een nog beter programma? Ik hoor het graag, want ik ben supergemotiveerd om goed aan de slag te gaan!

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Mode

Het beste antwoord

Met opdrukken train je met name je triceps (achterzijde bovenarm) en geen borstspieren.
Met name bankdrukken (op de rug liggen) en zogenaamd 'pec-deck' binnen de fitnessschool is zinvol.
maak het zo zwaar met halters dat je de oefening ca 10 keer kan uitvoeren. Neem 2 minuten rust en herhaal het nog 2 keer (uiteraard met rust ertussen; dus 3 x 10).
Hiermee train je op spierkracht en wordt de spier gestimuleerd om extra vezels aan te maken!

Zinvol is om ook de schouderbladen erbij te trainen, want anders ga je van die schouders ontwikkelen die naar voren staan. Dit gaat op den duur mogelijk klachten geven binnen je schoudergewricht.

Succes!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Ik zou, zeker met dit weer, lekker gaan zwemmen. Goed voor alle spiergroepen, voor je conditie, en je algehele gestel.

Als je echt alleen bepaalde spieren wilt trainen, kun je het beste naar de sportschool gaan, die kunnen je ook nog goed van advies voorzien. Maar dat kost dan wel wat.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als jij het volhoud 100x optedrukken en 50x2 halters optillen
Is dat een prima programma.
Weet wel dat je rustig aan moet beginnen en geleidelijk aan moet opbouwen.
Jij weet zelf tot hoever je kan gaan.

Als extra oefening kan je ook nog plat op de grond gaan liggen met je bovenlichaam helemaal naar boven komen (met je handen je tenen raken) en weer terug.
Dit is ook een hele mooie oefening voor je buikspieren.
Succes!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Druk je vlakke handen vóór je borst tegen elkaar en span hierbij de borst- en armspieren aan. Hou 1 tel vast en zo telkens opnieuw. Wel armen ter hoogte van je schouders houden, maar schouders hierbij niet omhoogtrekken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
jouw methode werkt natuurlijk ook maar is te licht hoe zwaarder de gewichten hoe beter maar wel tien keer kunnen doen vroeger deden we dat op een bankje met in elke hand 15 tot 20 kilo wijd en smal met de armen omhoog brengen op de rug liggend dat zie je tegenwoordig niet meer