Hoelang moet je krulspelden in je haar houden? (ze zijn warm gemaakt met energie)

Je moet de stekker in het stopcontact doen en hij maakt hem warm. Maar hoelang moet ik ze dan in mijn haren houden?!

Toegevoegd na 1 minuut:
En hoe zorg ik er dan ook voor dat mijn krullen lang blijven zitten?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Mode
18.8K

Het beste antwoord

In elk geval zó lang, tot ze (en je haar!!)helemaal afgekoeld zijn. Dan ze er voorzichtig uithalen, lok voor lok met een goede haarlak bespuiten, en pas dan heel losjes borstelen/kammen.
Maar het hangt van je haar af, hoe lang de krul erin blijft : bij sommigen werken die warmtekrullers best goed, bij anderen is de krul er zó weer uitgezakt, vooral bij vochtig weer. Ook de lengte van je haar maakt hierbij uit : korter haar is minder zwaar, dus blijft langer in de krul.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Voor stevigheid zodat de krul langer blijft zitten,
eerst een schuimversteviger gebruiken, ook goed bij de hoofdhuid insmeren. Kan in droog haar, het haar wordt dan ook wat vochtig, droogt weer vrij snel, waardoor de krul er beter in blijft.

De krullers er in laten totdat het geheel afgekoeld is!
Daarna voorzichtig los halen en nog even een min. of 10 wachten met borstelen, niet kammen!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Gewoon zo lang mogelijk.

In ieder geval totdat de krullers en je haar koud aanvoelt.

Mocht je haast hebben:
Je kunt ook als laatste even met de koude fohn blazen omdat het vaak best lang duurd. Laat ze wel minstens een minuut of 10 in je haar zitten voordat je dus met de koude fohn aan de slag gaat.
fixeer gelijk je krullen even met wat spray als je ze eruit haalt. Niet te veel maar een klein beetje voor de stevigheid. Later als je haar helemaal goed zit een flinke laag haarlak sprayen, niet te dicht erop maar zoals op de bus waarschijnlijk staat ongveer een c.m of 30 er vanaf. Dichterbij geeft kans op witte vlokjes.
Krullen voorzichtig in model brengen , het liefst met een puntkam zodat ze mooi blijven zonder te gaan pluizen.