Is het 'gevaarlijk' om make up te kopen die niet dicht zit met een hoesje of plakbandje?

Sommige make up, met name natuurlijk wel goedkopere merken zitten soms niet dicht en kan in feite iedereen het testen, wat je er niet altijd hoeft af te zien. Kun je hier infectie's/ziektes van krijgen, als je nou bijv een oogschaduw koopt die al door andere mensen getest is? (natuurlijk heb ik het niet over testers)

Toegevoegd na 11 minuten:
Ik lees op internet namelijk dat er sporen van uitwerpselen worden gevonden, bacterie die kan zorgen voor blindheid en ga zo nog maar door voor enge dingen. Heb onlangs voor de test 3 oogschaduwtjes gekocht die niet dicht zaten, heel goedkoop bij de kruitvat....maar gebruik ze nu toch liever niet meer

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Mode
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Aan oogschaduw zie je toch juist wel meteen als hij gebruikt is?
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
JAWEL HET IS WEL GEVAARLIJK voor de huid. sowieso moet je geen goedkope make up kopen daar zitten meestal deze producten in chloor aceton en alcohol. dit is super slecht voor je huid en het kan uitlopen tot acne. als het dan ook nog vol met bacteriën zit omdat het niet goed dicht is gemaakt is dit nog schadelijker.

Antwoorden (3)

Volgens mij niet. De huid heeft een heel goed afweermechanisme voor allerlei invloeden van buitenaf. Je zult volgens mij eerder pukkels krijgen van de make-up zelf dan van de incidentele bacterie die aan de vinger van de eerdere stiekeme tester heeft gehangen.

Het gaat meer om het idee dat een ander er met z'n vingers in gezeten kan hebben, dan dat er werkelijk iets kan gebeuren.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zowieso geen goedkope troep kopen wat betreft make up. Laatst was er op tv (denk radar) dat goedkope mascara kankerverwekkend is en het niet zelden voorkomt dat iemand ook daardoor geïnfecteerd raakt.
Dit komt doordat er goedkoop en giftig materiaal in de make up wordt gestopt.

Afval/bacterien van andere mensen zou ik me niet zo druk om maken als ik wist dat er gevaarlijkere stoffen inzaten.;)

Om je vraag dan echt te beantwoorden:
JA! Andere mensen met oogziekten of huidziekten kunnen ziekten overdragen via de make up. Op je huid is het minder erg als je het gauw afspoelt.

Lees de bron onder dit bericht zorgvuldig door!

Toegevoegd na 1 minuut:
Voor als anderen zeggen dat je geen ziekten kunt meekrijgen: Heb er ervaring mee en het is geen pretje.:)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bacteriën heb je overal, daar kun je je niet voor afschermen. Het is ook heel makkelijk om bang gemaakt te worden voor dingen die je op internet of in boekjes leest.

Het is altijd een risico om open make up te kopen. Sommige mensen hebben een koortslip of ontstoken ogen en ja dan is het niet slim om make up te gebruiken dat vervolgens door iemand anders wordt gekocht. Maar ik mag aannemen dat dat niet gebeurt.

Als je er bang voor bent, moet je misschien met een droge doek je oogschaduw afvegen. Wellicht helpt dat je angst te overwinnen.