Welke mode droegen de mensen tussen 1977 en 1981?

2 jaar geleden
in: Mode
2.4K
Pieterke
2 jaar geleden
Google even op mode jaren '70 en mode jaren '80 dan vind je informatie.
Siri1995
2 jaar geleden
Heb ik gedaan maar kan geen concrete dingen vinden
tinus1969
2 jaar geleden
Videoclips uit die tijd gekeken?
Siri1995
2 jaar geleden
Nee niet gekeken, maar vind het wel fijn als iemand onder mijn vraag even paar concrete linkjes zet
Amadea
2 jaar geleden
"Mode" draag ik nooit, dus ook niet toen het tussen 1977 en 1981 was...
Pieterke
2 jaar geleden
@Siri1995: Google p[afbeeldingen mode jaren '70 en mode jaren '80. Uit de plaatjes kun je opmaken wat er toen gedragen werd.
Antoni
2 jaar geleden
@Siri1995, vanavond, zaterdag 2 oktober 2021, gaat het RTL 4-programma Oh, Wat Een Jaar! over het jaar 1981, om 20:01 uur op RTL 4. Je zal veel fragmenten zien uit en over 1981, en de deelnemers zijn (met een knipoog) gekleed zoals men zich kleedde in 1981. Misschien is het een aanrader het programma (terug) te gaan kijken!

Antwoorden (1)

Tegen het einde van de jaren zeventig droegen de meeste mannen en vrouwen sportkleding als alledaagse kleding. Dit was voornamelijk gebaseerd op trainingspakken, jumpsuits, overhemden van velours of badstof (vaak gestreept en laag uitgesneden), truien, vesten, sweatshirts, puffervesten, flare-jeans, jeans met rechte pijpen, en overhemden met kraag, zowel met lange als met korte mouwen. Rond deze tijd werd het ook in de mode voor mannen om hun overhemden los te laten. Dit zette zich voort tot in de jaren tachtig. Tijdens de late jaren ‘70 werden lange en gepofte kragen een hoofdbestanddeel van de herenmode.
SimonV