Hoe zorg ik ervoor dat mijn floeren broek niet meer pluist?

Ik heb een floeren broek met wijde pijpen gekocht maar wat blijkt nu, overal waar ik ga laat ik een spoor van pluisjes na. Als ik de broek uitdoe hang ik helemaal vol met pluisjes en hangt heel de ruimte vol pluisjes. Ik vindt het zonde om de broek weg te gooien en het bonnetje heb ik ook niet meer. Heeft er iemand een idee wat ik met mijn broek kan doen zodat die stopt met pluizen?

Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
in: Mode
8.6K
Amadea
4 jaar geleden
Bedoel je een velours broek? Gekocht in een kwaliteitswinkel, of bij zoiets als Primark of Action?
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Ja dat bedoel ik sorry voor mijn typfout. De broek is niet van de primark ofzo want daar koop ik namenlijk nooit iets. De broek is van jdy ( only ). Dit is een degelijk merk.
Pieterke
4 jaar geleden
Heb je die broek pas? Want na een tijdje heb je er meestal geen last meer van. Ga er voor je hem aantrekt even met zo'n kleefroller over heen, dat scheelt al een stuk. Je kunt die o.a. voor een paar euro bij Action, Kruidvat en Albert Heijn kopen.
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Ik heb ze al 2 maanden en de kleefrol is maar een tijdelijk oplossing. Ik doe dit maar een half uur later vallen er weer pluisjes uit de broek. De pluisjes vormen zich aan de binnenzijde van de broek wat het lastig maakt.
Pieterke
4 jaar geleden
Ik heb inmiddels op internet al diverse keren de tip van Amadea gelezen dus neem die tip over.

Antwoorden (2)

Door 'm even op een lage temperatuur in de wasdroger te doen.
Amadea
4 jaar geleden
Er bestaan speciale anti-pluis wasmiddelen, zoals Robijn Fleur en fijn (voor gekleurde en bonte was) en HG zwarter dan zwart (voor donkere was).
Wasmiddelen die pillen en pluizen helpen te voorkomen en verminderen, bevatten het enzym cellulase. Dit enzym breekt de kleine vezels af die de pluisjes aan het textiel vasthouden. Doordat de enzymen die aan het wasmiddel zijn toegevoegd de pluisjes wegvreten, gaat de stof er weer gladder uitzien. Anti-pluis wasmiddelen werken vooral goed bij katoen en bamboe, omdat deze stoffen voor een groot deel uit cellulose bestaan (de stof die door cellulase afgebroken kan worden). Dankzij de lage concentraties enzymen in wasmiddelen hoef je niet bang te zijn dat de cellulase je hele kledingstuk opvreet.
En dan de natte broek drogen zoals Andrea het aangeeft.