Bestaat er geen winkel waar alleen satijnen kleding te koop is?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Mode

Antwoorden (2)

Satijn is in het verre oosten goed te verkrijgen.
Je kunt zelfs satijnen kleding op maat laten maken en dat over laten sturen.
Dat kan via webwinkels of een eigen netwerk.
Satijn is in Thailand en andere oosterse landen zeer betaalbaar en de lonen zijn er laag.
Zelf laat ik daar op fair trade basis mijn kleding maken, ik wil niet meewerken aan uitbuiting.
Zo heb ik ook een design van mijn oudste pleegdochter aldaar laten vervaardigen.
Daar zat veel werk en dure stof in en was daarom toch kostbaar.
In Nederland zou het echter -als het al mogelijk was-
onbetaalbaar zijn om dat hier te laten maken.
Er zijn daar ook winkels die (alleen) satijn-confectiekleding verkopen voor prijzen waarvoor je hier nauwelijks katoen kunt krijgen.
Even surfen en zoeken.
Dan kom je een heel eind.
Bijna alle zaken die verzendservice hebben, kunnen in het Engels uitstekend communiceren.
Ofschoon deze handelswijze risico's kent, heb ik er zelf louter goede ervaringen mee.
Ik ken de mensen dan ook persoonlijk en wordt als een zeer gewaardeerde klant gezien en behandeld.
Daar staat tegenover dat ik mijn kleermakers ook met respect en op een betrouwbare manier behandel.
Er is veel mogelijk als je over de EU grenzen durft te kijken.
Ben ik aan een nieuwe garderobe toe, dan is wat ik uitspaar voldoende om er de reis en de logies van te bekostigen en heb ik maatwerk eerste klasse.
Soms moet je wat verder denken dan je neus lang is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee, dat lijkt me niet.
Satijn is gewoon een glanzende stof.
Niks bijzonders.
Niet voor iedere gelegenheid geschikt.

Dus daar kan een kledingwinkel niet alleen op draaien.