Hoe komt het dat een spijkerbroek bij vrouwen netjes om de billen zit en bij mannen vaak niet?

Ik, man, heb moeite een spijkerbroek te vinden die niet afzakt en netjes omsluit. Ik ging er eens op letten en zie bij vrouwen vaak een perfecte pasvorm en bij mannen zie ik vaker een losse, niet mooi zitten pasvorm. Hoe kan dit?

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
in: Mode
10.6K
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Vrouwen hebben meer bil om de pasvorm te vullen.
Ivana
5 jaar geleden
Ik geloof dat er door vrouwen vaker stretch-denim gedragen wordt. Weet eigenlijk niet of stretch ook gebruikt wordt voor herenbroeken.
Amadea
5 jaar geleden
In de nieuwe soort skinny jeans zit zeker weten ook bij de herenmodellen elasthan. Zie bijvoorbeeld https://i1.adis.ws/i/jpl/jd_048486_b?qlt=80&w=600&h=765&v=1

Antwoorden (3)

Veel mannen hebben maar weinig billen of willen niet dat de broek echt omsluit.
Als jij dat wel wil, moet je naar een spijkerbroeken winkel gaan en om advies vragen.
Er zijn zoveel merken en pasvormen, zij weten precies wat er in de schappen ligt en wat bij jouw wensen past.
Bijvoorbeeld de hieronder toegevoegde winkel maar er zijn er veel, die zou je op Google kunnen vinden. Ook Levi's heeft bv nog gewone winkels.
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Dat ligt aan het model jeans dat gedragen wordt.

Wil je het accent op de billen leggen, kies dan voor een skinny jeans, tenzij je een te goedgevuld- of plat achterwerk hebt. Een skinny legt de nadruk op je bilen, heupen en bovenbenen omdat hij van onderen strak toeloopt.

Ben je slank maar heb je zwaardere benen, let dan wel op dat er genoeg stretch inzit om goed te kunnen bewegen, Ben je echter lang en slank, dan kan je er in een skinny jeans uigehongerd uitzien. Je kunt dan beter voor een 'bootcut' model kiezen of in elk geval een jeans met rechte pijp. zoals de 'straight cut jeans'. Bootcut wil zeggen dat je je schoen/ laars in elk geval door de pijp krijgt.
Een straight cut zit vaak comfortabel omdat hij wat meer speling in de pijpen heeft en wat lager op de heupen valt.
Dit geldt ook voor de 'flare cut', die wat meer silhouet in je figuur aanbrengt. Wil je wat meer volume in je platte achterwerk, kies dan voor een model met kleppen/flapje of knopen op de achterzakken.

Let ook op de achterzakken....zitten ze laag dan lijkt het of je uitgezakte billen hebt. De zakken moeten hoog zitten, niet te groot zijn en dicht bij elkaar geplaatst zijn. Hoe meer ze naar de buitenkant zitten, hoe breder je billen lijken.

Heel belangrijk is ook de naad aan de achterkant, onder de tailleband en boven de zakken....hij ligt in een v-vorm. Een goede v-vorm zorgt ervoor dat de bilpartij er ronder en gelift uitziet. Is de naad meer echt of meer in een A-vorm, dan lijken de billen breder.
amc
5 jaar geleden
Omdat jeans voor dames vaak stretch materiaal bevat en mannen jeans niet.