Wat zijn jouw ervaringen met eenvoudige oranje haarverf? Bijvoorbeeld bij een EK, WK of Koninginnedag.

Ik bedoel dan je ervaringen, als je je haar niet professioneel laat verven. Heb jij je haar wel eens oranje geverfd bij een EK of WK Voetbal of op Koninginnedag met een simpel busje haarverf? Blijft de verf goed zitten, geeft hij vlekken in je kleding, is hij er weer makkelijk uit te wassen of blijft ie dagenlang in je haar zitten?

Bij het sluiten van de vraag op 1 mei 2009: De antwoorden zijn zo gevarieerd, dat ik geen beste antwoord kan kiezen. Sommigen hebben goede, anderen hebben slechte ervaringen met oranje haarverf. Gezien de gebeurtenissen gistermiddag, op Koninginnedag, ben ik blij dat ik mijn haar uiteindelijk niet heb geverfd. Overigens: dank voor de antwoorden.

Picture for question
Antoni
15 jaar geleden
in: Mode
1K

Antwoorden (3)

dit verschilt natuurlijk heel erg per produkt en de combinatie met je haar. ik heb met carnaval wel eens een goedkope spoeling in mijn haar gedaan en aangezien ik donker haar heb, zag je dit niet bijster goed en na een paar keer wassen was het er al uit. (wat met oranje natuurlijk niet erg is!)
ik zou zeggen, ga eens naar een drogist en laat je goed voorlichten!
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ronduit dramatisch. Heb vroeger regelmatig m'n haar oranje gespoten (soms slechts enkele lokken maar soms ook in z'n geheel) met haarverfbusjes van verschillende drogisterijen. Haarverfbusjes overigens die speciaal voor Koninginnedag of een WK voetbal de schappen vulden.

Ten eerste stonk het doorgaans een uur in de wind tijdens het verven en die geur kwam telkens volledig terug wanneer m'n haar door zweet, regen of anderszins nat werd.

Ten tweede zat er vaak een versteviger in die een tuinslang nog jaren strak zou kunnen doen staan hetgeen tot gevolg had dat bij praktisch elke aanraking m'n haar letterlijk "brak".

Ten derde begon de verf eigenlijk al direct vanaf het aanbrengen deels los te laten om zich vrij definitief aan m'n hoodhuid te hechten hetgeen niet zelden gepaard ging met niet aflatende jeuk.

Tenslotte was het elke keer weer een drama om die rommel uit te wassen (soms stond er aangegeven dat je de verf er alleen maar uit mocht borstelen: tuurlijk, alsof dat ook maar enigszins zou hebben gewerkt!) en heb ik nog altijd handoeken, truitjes en kussenslopen in de kast liggen met oranje vlekken.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Mijn zoon heeft wel eens gewone goedkope oranje verf uit een spuitbus in zijn haar gehad en dat ging heel goed, zelfs op zijn donkere haar dekte het goed, zie foto.
Na afloop van het feest heeft hij wel zijn haar goed gewassen voordat hij naar bed ging. Maar dat ging ook goed, ik had geen oranje handdoek.