Waarom dragen sommige mannen nog snorren?

Een snor lijkt mij iets, wat 'cool' was in de jaren tachtig van de vorige eeuw. Hij is nu totaal niet modieus. Alle bekende mannen die ooit een snor hadden, hebben hem afgeschoren. Waarom dan toch nog een snor dragen?

Mannen zonder snorren worden, volgens mij, serieuzer genomen dan mannen met snorren. Ook ziet iemand er zonder snor jonger uit dan met snor.

Antoni
15 jaar geleden
in: Mode
4.4K

Het beste antwoord

Als je het mooi vindt staan, en niet zo mode bewust bent. Persoonlijk vind ik het niks, maar mensen met snor die ik ken trekken zich inderdaad niks van andere mensen aan en vinden het mooi staan bij zichzelf. Wie ben ik dan om het hem te verbieden?
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Andere antwoorden (12)

Een snor draagt gezag uit, waardoor vroeger politiemannen relatief vaak een snor hadden. Het is inderdaad een stukje mode en cultuur, en als het nu niet cool is, zullen veel mensen geen snor(retje) laten staan.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Iemand zoals Herman Finkers kan ik me niet zonder snor voorstellen en omdat ik het gewend ben, vind ik het ook staan.

Dat is vaak ook een probleem denk ik. Het hoort bij iemand, dus de stap om het af te scheren is heel groot.

Verder snap ik niet waarom je het zou doen. Wie zegt dat snorren niet meer modieus zijn? En al is het zo, waarom zou de mode gevolgd moeten worden. "Mode" is 1 en al commercie waar eigenlijk iedereen doorheen zou moeten prikken. Mij lukt dat trouwens ook niet echt...
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
die van jou staat ook goed trouwens ;-)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
haha:p had ik helemaal niet aan gedacht:) stom van me...
Mannen dragen nog snorren vanwege het imago. Een man met een snor is belangrijk en gesetteld. Denk aan 'Bromsnor', het type uit een Tv-serie.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Weet je hoeveel werk het is om die snor te scheren elke keer weer?

Dus voor mij is het gewoon luiheid en als ik dan de tondeuse hanteer neem ik ook het hoofdhaar mee...

ps ik wil niet bekend worden, dus daarom ook laat ik hem af en toe staan...
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
De commercie bepaalt wat modieus is, alleen maar om hun eigen omzet te vergroten.
Ze komen daarom geregeld met nieuwe "geboden" waaraan je moet voldoen om "erbij te horen".
Dat is een vrijwillige keuze........
Als je leeft volgens die "geboden", ben je waarschijnlijk populair in de kringen waarin je verkeert en voel je je happy. Prima, niks mis mee.
Als je daarentegen anderen (snordragers) afschrijft, sta je niet meer met beide benen op de wereld.

Mijn snor zit er al een fors aantal jaren en mijn vrouw zou er absoluut niet blij mee zijn als ik 'm af zou scheren. :-)

Slotbetoog: ieder zijn meug.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Wie bepaalt of een snor dragen modieus is? Dat is meer een mening, dan een feit vind ik. Als ''bekende mannen'' hem afscheren, dan doen ze dat maar, wil niet zeggen dat de mannen met snor gelijk niet modieus zijn.

M'n vriend heeft een snor, ik kan me hem zonder snor niet voorstellen. Wil niet zeggen dat hij niet modieus is, want hij is best wel ijdel als hij voor de spiegel staat of als hij moet kiezen wat hij gaat aantrekken.

Dusss maakt het toch helemaal niks uit. Snor = cool...Geen snor = cool...zolang je je maar goed voelt bij wie je bent en hoe je eruit ziet...vind ik =P
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Omdat ze het gewoon mooi vinden.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ik heb al meer dan 45 jaar een snor,en die is inmiddels wit.
Ik heb hem een paar maal afgeschoren,en kreeg vervolgens van de hele goegemeente een berg commentaar over me heen.Dus heb ik besloten om hem te laten staan.Ik en de anderen vinden het leuk staan.Dan toch misschien een beetje ijdelheid?
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
hoe bedoel, uit de tijd????
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Sommige mensen hebben last van een hazenlip, of hebben een groot litteken op hun bovenlip. Een snor bied hen uitkomst.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Het is zo'n klus om 'm eraf te halen.
Bovendien ben ik er trots op.
Het is echt een levenswerk.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Het kan wel om meerdere redenen zijn. Misschien uit luiheid (veel vrouwen scheren ook echt niet elke dag hun benen), misschien omdat het toch wel iets uitstraalt of om zich te onderscheiden van de rest. Ik bedoel : een snor is net een soort kapsel, je kan er best veel mee, en dat valt dan weer op.