Je kan je wenkbrauwen epileren met een pincet, je kan het zelf doen of door een schoonheidsspecialiste.
Men zegt vaak dat je het (als beginner) beter niet zelf kan doen omdat je dan wellicht teveel haartjes weg zal halen, of het scheef doet. Zelf heb ik hier andere ervaringen mee.
De schoonheidsspecialistes die ik heb meegemaakt epileren niet goed; ze plukken het haar er bij bosjes uit, het resultaat is vaak heel lelijk.
Ergens ook logisch, dat je het met veel meer voorzichtigheid doet als het jóuw gezicht is, en jij degene bent die ermee moet rondlopen.
Ik epileer mijn wenkbrauwen dus al tijdenlang lekker zelf, en zou het nu niet meer aan een ander willen overlaten.
Mocht je je wenkbrauwen gaan epileren, koop dan een epileerpincet bij de drogist.

Een tip hoe je mooie wenkbrauwen maakt:
Neem een wenkbrauwpotlood en teken met strakke, rechte lijnen je wenkbrauwen zoals je ze wilt hebben.
Kijk dan goef of dit je staat, laat er desnoods nog even een ander naar kijken en vraag of het recht is.
Als het mooi is pak je je pincet en haal je de haartjes weg die buiten het potlood staan.
Let altijd op dat je niet teveel weghaalt. Je kan later altijd meer weghalen, maar je kan niet je haartjes terugzetten!
Heel na het epileren het potlood eraf en kijk naar het resultaat, werk het een beetje bij als dit nodig is.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

een pincet.

Toegevoegd na 2 minuten:
sorry, ik zie de vraag ineens in een ander daglicht. neem een potlood, hou hem verticaal langs je neus. alles binnen het potlood laten zitten, en voor de buitenkant vanaf je neusvleugel naar je slaap. nooit teveel weghalen, je kunt niets terugplakken, wel later meer verwijderen. er staan goede, betere richtlijnen op internet.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een pincet en een spiegeltje!
Alleen vanonder haartjes weghalen. Niet boven je wenkbrauwen. Daarmee kun je je wenkbrauwen voor eeuwig verpesten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Er zijn verschillende manieren voor. De meeste mensen gebruiken een pincet. Verder kun je ook een touwtechniek gebruiken.
Daarnaast is er de mogelijkheid je wenkbrauwen te laten epileren door een schoonheidsspecialist(e). Ook hij / zij kan verschillende technieken handhaven.

Als je het zelf doet, let dan op dat je niet teveel weghaalt. Meer haartjes weghalen kan altijd nog, minder niet!

Hier staan verder wat tips over hoe je het epileren zelf het beste kunt aanpakken:

http://www.beautytouchstudio.be/wenkbrauw2.htm
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een erg duidelijk filmpje; http://www.youtube.com/watch?v=PugziVUikEg&feature=related