Is sugaring echt beter dan harsen?

Ik hoor steeds vaker dat sugaring een betere ontharingsmethode is dan harsen. Je zou de huid er minder mee beschadigen, en de napijn zou minder zijn. Ook het citroensap zou goed zijn voor de huid en voor het herstel.

Is dit verschil ergens op gebaseerd, of is het de gladde praat van te hoog betaalde marketeers?

Zie http://nl.wikipedia.org/wiki/Body_sugaring en
http://en.wikipedia.org/wiki/Sugaring_%28epilation%29 .

Een recept en gebruiksaanwijzing staan hier:
http://www.care2.com/greenliving/ancient-egyptian-body-sugaring.html

13 jaar geleden
in: Mode
1.5K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dank je wel, weer wat geleerd ik had er nog nooit van gehoord maar ik ga het zeker een keer proberen.
Ik heb het recept gevonden :-) +1
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik raad aan om de beenharen gewoon te laten zitten : het is dan de man die zijn liefde en begrip moet tonen en jou niet naar aan moet kijken voor dit kleine gebrek van de natuur ( de vrouw )

Het beste antwoord

Sugaring wordt in Aziatische landen al decennia lang toegepast. Het heeft vele voordelen.

Het is goedkoop, makkelijk te gebruiken, je beschadigt de huid niet, je kunt het over je hele lichaam (incl. gezicht) toepassen en je huid wordt er mooier van.

Het is heel simpel zelf te maken. Als kind kregen wij altijd een klein stukje. Het smaakt naar een zuurtje ;)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Nee! Sugaring is hars. Hars wat wij kennen is vloeibaar (smeerbaar), deze is tastbaar.

Suikergehalte wat in sugaring zit is zoveel dat de wortels gaat verzorgen. Wel kan je een recept maken met heel weinig suiker.

Qua pijn ligt het toch meer aan jezelf, wat jij prettiger vind. Wel is het zo dat je geen napijn krijgt. Tijdens de behandeling kan het pijnlijk zijn maar zodra je klaar bent voelt het iets warm aan.

Beschadigen van je huid zal je alleen doen als je niet in de juiste richting de behandeling verricht, de huid niet goed stekt, hars Te warm op je huid aanzet of als de haartjes te lang zijn.

Voordelen zijn er natuurlijk meer als nadelen. Die moet je ook niet over het hoofd zien.

suc6