Hoe komt het dat kleren muf gaan ruiken als ze wel gewoon gewassen zijn? en wat kan je er tegen doen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Mode
1.1K

Antwoorden (5)

Je hebt de vetluis in je wasmachine ! Gelukkig is hij gemakkelijk te bestrijden.

Toegevoegd na 2 minuten:
zie hier voor goede tips . Niets aan toe te voegen . Zelf laat ik mijn wasmachinen om de 10 beurten +- , een keer 95 graden draaien.
www.goeievraag.nl/vraag/fris-ruikt.20172

Toegevoegd na 6 minuten:
Dit is ook een goeie vraag daarover:
www.goeievraag.nl/vraag/handleiding-wasmachine-wasmiddel-poedervorm-gebruiken.16776
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dan zou ik toch eerst moeten weten hoe jij je was behandelt.
En wanneer het muf gaat ruiken.

Te lang in de wasmachine laten zitten, na het wassen?
Te lang in de wasmand laten liggen en misschien nog niet helemaal droog?
Niet helemaal droog toen het in de kast ging?
Een klerenkast die niet goed ventileert?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dan is het dus een ventilatieprobleem, zoals ik in mijn laatste zin veronderstelde.
Nee niets van dit alles. Het filter is uiteraard verstopt! Hierdoor blijft er steeds vuil water achter waarin je je nieuwe was weer inlegt. Zo wordt het nooit helemaal schoon. en ruikt het muf. Gewoon even je filter schoonmaken. Let op dat je een waterzuiger bij de hand hebt tegen het water dat eruit gaat lopen.

Succes!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hoogstwaarschijnlijk heb je een te vochtig huis. Ventileer goed en zorg er voor dat je de was goed droog in de kast hangt. Misschien kun je wat ventilatiegaten in je kast maken.

Verder is het inderdaad belangrijk dat je je wasmachine af en toe op 95 graden gebruikt, zoverdwijnen muffe geurtjes uit de wasmachine.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mijn eigen ervaring is dat voordat wij onze zolderverdieping gingen isoleren, waar geen verwarming zat, het regelmatig erg koud of erg warm was, er was een grote themperatuurs schommeling, hierdoor kon de lucht van de benedenverdieping makkelijk op de zolder condenseren, dus vocht. Door deze vocht kunnen schimmels ontstaan die de kleding een muffe lucht geven, soms zo erg, dat het opnieuw gewassen moest worden.
Sinds de zolder is geïsoleerd, is dit probleem helemaal over, het is nu veel minder warm en minder koud, dus geen condens meer, dus geen schimmels, dus geen muffe kleren.misschien heb je wat aan dit verhaal en herken je bepaalde punten en anders meer stoken en meer luchten/ ventileren.