Hoe voorkom/bestrijd je puberacné bij een jongen van 16?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Mode
1.1K

Antwoorden (5)

WAT IS DE BESTE BEHANDELING?

Ofschoon de behandelingsmogelijkheden voor acne de laatste jaren enorm zijn toegenomen, blijft acne een aandoening met een chronisch karakter. Acne is niet van de ene dag op de andere verdwenen. Zelfs de lichtere vormen van acne vereisen vaak langdurige aandacht. Acne kan niet echt worden genezen. Wel lukt het meestal ervoor te zorgen dat de acne "rustig" wordt en rustig blijft totdat er uiteindelijk genezing optreedt.

Een standaardbehandeling voor acne bestaat niet. Wanneer de ontstekingsverschijnselen op de voorgrond staan is de behandeling anders dan wanneer het vooral om mee-eters gaat.

De ernst van de aandoening, de klachten, maar ook leeftijd en geslacht, bepalen met welk anti-acne middel zal worden gestart.

bij de behandeling heeft men de keuze uit diverse middelen die op verschillende manieren werken:

Middelen die de versterkte verhoorning van de afvoergang tegengaan
Hiertoe behoren o.a. salicylzuur, benzoylperoxide en vitamine A-zuur. Zij worden toegepast in een crème, gel of lotion. Deze middelen zorgen ervoor dat de huid afschilfert zodat de talg die de poriën verstopt gemakkelijk naar buiten kan. Het ontstaan van mee-eters wordt hierdoor tegengegaan. Daarnaast remmen deze middelen ook in geringe mate de bacteriegroei. Bij de lichte vormen van acne kan hiermee vaak worden volstaan.

Een bezwaar van benzoylperoxide en vitamine A-zuur is dat deze stoffen de huid in het begin van de behandeling vaak irriteren. Daarom begint men vaak voorzichtig. Als de voorgeschreven gel of crème goed wordt verdragen kan de sterkte eventueel worden verhoogd.

Middelen die de groei van bacteriën tegengaan
Behalve het reeds genoemde benzoylperoxide zijn het vooral antibiotica die op deze manier werken. Zij kunnen zowel uitwendig als inwendig worden toegepast. De meeste inwendige gebruikte antibiotica zijn tetracycline en minocycline. Indien voor een dergelijke behandeling gekozen wordt, dient dit langere tijd (vaak vele maanden) gegeven te worden. Antibiotica die uitwendig worden toegepast zijn erythromycine en clindamycine.

hier verder

http://www.huidziekten.nl/folders/nederlands/acnevulgaris.htm
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Vergeet niet dat puistjes hormonaal zijn en dat je een periode in je leven gewoon puistjes zult houden.

Maar om de natuur een handje te helpen kun je een masker met lijnzaad maken. Werkt echt goed!

Maak een masker met drie eetlepels melk en een afgestreken eetlepel gemalen lijnzaad en een scheut honing. Laat het warm worden in een pannetje. Het mag niet koken.

Laat het iets afkoelen en verdeel dit over je schone gezicht. Laat ongeveer twintig minuten inwerken. Was daarna je gezicht met lauwwarm water.

Doe dit 1x per week. Je zult zien dat na een tijdje de puistjes minder worden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb ooit eens advies gegeven via een neef van mij op de middelbare school aan een jongen van 16 met zware acne, alhoewel zijn eigen moeder huisarts was/is, was er niets wat echt hielp... nu mijn huis/tuin/en keukentip aan hem: 's morgens en 's avonds het gezicht reinigen met gedenatureerde alcohol(70%) op een watje.(Bij drogisterijen en apotheek verkrijgbaar voor ongeveer 1 euro 70. S'avonds na het reinigen sudocrem( grote pot is onder de 10 euro ook gewoon verkrijgbaar bij drogist) op het gezicht aanbrengen (wordt je gezicht wel wit van, maar door het slapen en 's morgens reinigen verdwijnt de witte waas).
Na een aantal dagen verdwijnt de roodheid van ontstekingen van het gezicht, en daarna zal de acne veel minder erg worden!
Succes!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ben vergeten erbij te zeggen dat de jongen in kwestie mij weken later via mijn neef heeft bedankt!! Hij had geen rood gezicht meer, en de puistjes heel veel minder, dit zei ook mijn neef!! Deed me heel goed dat zo'n makkelijke oplossing zo goed hielp bij deze jongen..
Ik heb vroeger zelf ook heel veel puistjes gehad, maar zo'n goede tip heb ik nooit gehad, wel van alles geprobeerd, zo ook geen melk, chocolade, geen vet en speciale anti pukkelprodukten ect. maar dat hielp allemaal niets!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Plus!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+1
Heel simpel, drink 3 maal daags een kop brandnetel thee.
Dan is het probleem 50 tot 75 % minder!
Goed letten op je voeding!
Geen junkfood eten, geen melk drinken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dag Ed, Hoe krijg je in hemelsnaam een puberende knul van 16 aan de brandnetelthee...
En wat te doen als 'ie (gelukkig) melk lekkerder vindt dan bier?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb ze mee gemaakt met een waar maanlandschap op zijn gezicht, alles geprobeert, echt alles, kapitalen aan zalfjes besteedt, uiteindelijk na veel gezeur van mij, het toch geprobeerd, hij is me nog dankbaar!
Het drinken van melk is de basis voor veel huidproblemen.
Als hij echt veel melk drinkt, dan kan het wel eens de belangrijkste reden zijn, voor zijn probleem. !
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Brandnetelthee... liters heb ik ervan gedronken toen ik in de puberteit was. Helaas heeft het bij mij nooit geholpen.
Onlangs kwam ik een artikel over het beschieten van de cellen met nano korrels gevuld met medicijn.
Puistje? – MyVideo België

Een nieuwe methode waarbij de werkzame stof meteen op de plaats van bestemming wordt gebracht.
Helaas heb ik alleen die tekst nog en een plaatje.