Hoe blijven mijn overhemden het best zonder kreukels.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Mode
6.6K

Het beste antwoord

Als je bedoelt met wassen dan in het antwoordt op een fijnwasprogramma.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Van alle andere antwoorden was ik al op de hoogte, zelf waste ik de overhemden op een kreuk herstel kort. Nu weet ik eigenlijk niet precies het verschil tussen de 2 programma's.

Andere antwoorden (11)

door ze te strijken duh
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Strijk ze, leg ze netjes in de kast en draag ze nooit meer.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Netjes ophangen.

Niet in de droger, maar uithangen.

Of wel in de droger maar direct wanneer de droger klaar is, eruit halen en strijken en uithangen.

Vaker strijken.

Wanneer er nog wat kreukels inzitten en je hebt geen tijd om te strijken, gewoon aantrekken. Je lichaamswarmte strijkt de kleine kreukels vanzelf glad. Let wel, dit werkt met kleine kreukels..
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Tijdens het strijken met een stoomstrijkijzer, kun je af en toe wat Strijkspray gebruiken. Dus flink veel stoom en strijkspray en na het strijken de boel op een dressboy hangen, ipv een kapstok, omdat de schouders van een dressboy ee stuk langer zijn.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik merk met een strijkspray dat de nieuwe kreukels er wel weer strakker in komen en dat het resultaat er niet beter op wordt.
Helemaal zonder kreukels is moeilijk . De meeste overhemden krijgen nou eenmaal kreukels.

Omdat ik niet graag veel strijk, behandel ik mijn katoenen overhemden op de volgende manier . Na het wassen , nog 1 x extra spoelen, even laten uitdruipen in de trommel. Daarna haal ik ze er uit en vouw ik ze netjes op , zo dat de voorkant min of meer recht blijft ( wel een vouw maar geen kreukelende randjes. Daarna opgevouwen terugleggen en kort centrifugeren met toerental 600. Dan recht ophangen aan een waslijn.
Hoef nauwelijks te strijken. Meestal strijk ik helemaal niet. De kleinste kreukels verdwijnen vanzelf door het dragen .

Droger schijnt ook goed te werken maar die gebruik ik niet wegens besparen ( energie en apparaat ) .
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hoe kan je nu een nat overhemd netjes opvouwen? En dan terug leggen en kort centrifugeren? Kletskoek.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Probeer het dan zelf ! het lukt heel goed, bij bepaalde overhemden. Kletskoek is snel gezegd, moeilijker te bewijzen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
?
Na het wassen goed uitkloppen en aan een hanger laten drogen. Als het nog een beetje vochtig is, strijken en gelijk in de kast hangen. Bovenste knoopje dichtdoen zodat de kraag mooi blijft.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Koop een overhemd van 100% polyester en je hoeft nooit meer te strijken ! Polyester heeft als bijkomend voordeel dat het goedkoop is. Over de nadelen zullen we het maar niet hebben. (Transpiratie, brandbaarheid, etc,etc)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Qau wasprogramma weet ik het niet.Ik heb een werkbloes gehad voor mijn werk en deze was erg moeilijk om te strijken ik ging de bloes dan wassen en nat strijken dan heb je de krukels er snel uit.Mijn opa was kleermaker en van hem kreeg ik de tip dat je kleding in de douche uithangen als je gedoucht hebt .Dit doe ik ook vaak maar door de stoom gaan soms de kreukels er wel uit.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
En verder ook niet te lang laten centrifugeren.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je was niet lang in de automaat laten zitten,
dit geeft zobizo meer rimpels, dus je wasmachine niet laten draaien 's avonds laat omdat dit op nachttarief is, en je dan 's ochtends de was kunt ophangen om te drogen, heeft heel moeilijk uit te strijken kreukels
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
laat ze in de originele verpakking...

Nee, flauw natuurlijk... niet centrifugeren maar nat ophangen ... een beetje rechttrekken en zo laten drogen... (je hebt zeker een hekel aan strijken...?)