Wat zijn die korreltjes die je altijd aantreft in de zakken van nieuw gekochte kleding?

Ze zitten altijd in een zakje met de tekst: don't eat. Wat is het en waar dient het voor?

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
in: Mode
1.4K

Antwoorden (1)

Dat zijn vochtabsorberende korrels. Ze nemen het vocht uit de omgeving op.

Toegevoegd na 4 minuten:
"Silicagel bestaat uit vochtabsorberende kristallen van een silicaat dat synthetisch gemaakt is uit natriumsilicaat, een waterglasbestanddeel."
7 jaar geleden
Thecis
7 jaar geleden
Het zijn inderdaad silicakorrels, witte korrels, soms zitten er wat blauwe tussen.
Op het moment dat je een quote geeft, zou het fijn zijn als je de bron er bij zet. Maar dat is mijn persoonlijke voorkeur. Verder goed antwoord, +
Computoon
7 jaar geleden
Bron nu vermeld.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Silicagel is blauw als het droog is en wordt roze als het vocht opneemt.