schoon word doorgaans als prettig ervaren. de wetenschap dat je niet in je eigen vuil ronddaait als je wil gaan slapen zal daar aan toedragen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Doordat tijdens het bed verschonen vaak ook de matras en kussens en het dekbed weer even lekker worden opgeschud, de kreukels overal uit worden getrokken, de boel weer lekker strak in elkaar steekt en natuurlijk het verse wasgoed zo lekker fris ruikt. Niet dat je je eigen walm nog ruikt als je al vier weken tussen dezelfde lappen ligt, maar lekker fris heeft toch weer een heel eigen geurtje.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een schoon bed doet ons herrineren uit onze vroege jeugd.
De indrukken die destijds zijn opgedaan komen bij dat soort dingen weer naar boven. Een leuk voorbeeld is dat liedje van Tìs weer voorbij die mooie zomer. Haartjes nat nog vene op totdat vader zegt voo0ruit naar bed, dan kregen we een kruik mee. Eigelijk letterlijk dat gevoel dat je toen had.
Een fris bed wordt beetje bij beetje toch vuil, maarjemerkt het niet zo. Als je dan ineens weer die lekkere geur van wasverzachter ruikt dan is de overgang groter e ervaar je dat als fijn (fris, helder en gezond) en dat zit in de meeste mensen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Misschien omdat de lakens of het dekbedhoes dan zo glad en strak aanvoelt omdat het gewassen is.
Net zoals een spijkerbroek die gewassen is en heel hard is geworden van de was...heerlijk.
En sommige vinden dat pas juist lekker zitten als hij 1 dag gedragen is...ieder zijn of haar smaak.
Schone lakens, schone geest.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een gewassen auto, al dan niet met verse olie, rijdt ook veel prettiger.
Verbeelding, maar toch als zodanig ervaren.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik persoonlijk vind de frisse geur heerlijk.
Dat geeft een goed gevoel.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
omdat het zo lekker fris en zacht is