waarom kunnen er in kleding geen papieren lables gemaakt worden met naam en maat, die er meteen na aankoop afgescheurd kunnen worden?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Mode

Het beste antwoord

Omdat men in de winkel de papieren labels er zo al uit kunnen scheuren en zo kunnen zeggen dat ze hem gisteren al hadden gekocht.
Vroeger waren ze namelijk wel soms van dik papier maar daar is men van afgestapt.

Het is zelfs zo dat nu ook bijvoorbeeld C&A (en hema al jaren) met ingenaaide alarmstripjes zijn gaan werken die in de labels zitten verwerkt , erg onhandig als je die zo zou kunnen verwijderen voor de winkel en reuze makkelijk voor de dief.

Helaas zal je toch een schaar moeten gebruiken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Dat zal best kunnen, maar er is geen vraag naar denk ik. Persoonlijk heb ik geen problemen met labels, soms als ik er wel last van heb knip ik ze eruit.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Omdat het was advies wat er op staat ook wel erg handig is om te kunnen bewaren en op deze manier zit het altijd aan je kleding vast.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Omdat de merknaam in kleding erg belangrijk is! Als een artikel goed bevalt van bij voorbeeld Hugo Boss, en je ziet elke keer als je een kledingstuk aantrekt die naam in de kraag, zul je eerder geneigd zijn om weer iets van dat merk aan te schaffen. Overigens laten merklabels in truien zich vaak heel makkelijk verwijderen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
papier wordt, wanneer men het kledingstuk op de was doet, week en lost helemaal op in het warme sop. daarom
dus
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De labels zijn er om aan te geven van welk merk het kledingstuk is gemaakt. Het is dus een herkenningslabel.

Aan een merk hangt vaak een waarde. zodra het label er niet meer aanzit, is de waarde er eigenlijk vanaf.

Daarnaast heb je ook de labels die productinformatie verschaffen: maat, wasvoorschriften, waar t van gemaakt is. Zijn wel handig om te weten als je ergens allergisch voor bent, of je wilt weten hoe je een kledingstuk moet reinigen.