Waarom heeft mijn nieuwe parfum een donkere kleur?

Deze parfum van een luxe merk heb ik gekocht via een webwinkel op het internet.

Bij het openen van de verpakking was de parfum donkerder gekleurd, dan mijn vorige parfum die ook van hetzelfde merk was.

Wat kan er aan de hand zijn?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Mode
2.1K

Het beste antwoord

Staat er iets van een houdbaarheidsdatum of -symbool op de verpakking?
De meeste cosmeticaproducten zijn lang, maar niet onbeperkt, houdbaar. Om de gebruiker van cosmetica hierover te informeren, staat een houdbaarheidssymbool of datum op het product afgedrukt. Het symbool staat op cosmeticaproducten die ongeopend langer dan 30 maanden houdbaar zijn. Op producten die ongeopend korter dan 30 maanden houdbaar zijn, staat aangegeven ‘bij voorkeur te gebruiken voor …’ Het houdbaarheidssymbool stelt een geopend potje voor.

De minimale houdbaarheid wordt aangeduid met het aantal maanden (M).

Het hoeft niet te staan op produkten die op basis van alcohol zijn samengesteld (bijvoorbeeld parfums).
Maar wel is het zo dat als je niet opent, en dat geldt met name voor parfum de houdbaarheid redelijk oneindig is.

Als je hetzelfde spul al eerder hebt gehad en daarvan de verpakking bewaard hebt, kun je nog eens goed gaan kijken naar eventuele verschillen.
Er wordt wat "genept" op dat gebied. Dus als je het via internet gekocht hebt, omdat het daar veel goedkoper aangeboden werd, dan zou dat zo maar kunnen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Als parfum over een bepaalde datum is veranderd de kleur en geur.
De goede zaken verkopen het dan niet meer maar de dumpwinkels maken er handig gebruik van.
Parfum blijft ongeveer een jaar goed.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het zou kunnen zijn dat je opgelicht bent, toen ik in Griekenland op vakantie was had ik ook veel parfums gezien die precies dezelfde verpakking hadden als de 'originele' maar veel donkerder waren en niet hetzelfde ruiken. Daar moet je echt mee oppassen want die kunnen voor plekken/vlekken op je huid zorgen.

Als de parfum wel ongeveer hetzelfde ruikt, maar alleen donkerder is, dan ben je ook opgelicht. Alleen zal de parfum, zoals ook bij eerdere antwoorden staat, verouderd zijn.

Je kan in ieder geval even contact opnemen met de site, en misschien kunnen jullie tot een oplossing komen!

Toegevoegd na 1 uur:
Het zou kunnen zijn dat je opgelicht bent = Je bent zeer zeer waarschijnlijk opgelicht