waarom zijn er plukken op mijn joggingbroek?

Ik heb een paar maanden geleden een zwarte joggingbroek gekocht. Het is een hele fijne broek, mijn favoriete broek. Er is alleen een probleem. Er verschijnen allemaal plukjes op deze broek. Het zijn stukjes tof die van de broek zelf komen. Ze verschijnen constant. Als je er aan trekt neemt het wat kleine katoenen draadjes mee, en verschijnt er na een tijdje weer nieuwe plukjes. Als ik blijf trekken blijft er geen broek meer over. Wat is dit voor fenomeen? Ik heb het nog niet eerder gehad

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Mode
1.2K

Antwoorden (1)

De stof is waarschijnlijk aan het 'pillen' en dit komt door wrijving. Bepaalde stoffen zijn er gevoeliger voor dan anderen.

Er bestaan kleine apparaatjes (ontpillers) waarmee je ze kunt verwijderen, maar dit kun je niet te vaak doen want dan blijft er geen stof meer over.