Kan je veel fout doen bij het kaal / kort scheren van je hoofdhaar met een tondeuse?

Ik wil dit graag laten doen maar de kapper vraagt hier 14 euro voor, voor 14 euro heb je waarschijnlijk een tondeuse en kan je het gemakkelijk zelf doen.

Het gaat niet zo zeer om kaal maar om kort, 3 mm ofzo.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Mode
39.7K

Het beste antwoord

Als kapster kan ik zeggen dat je het natuurlijk zelf kunt doen.
Het enige waar je rekening mee moet houden is dat als je het bij de kapper laat doen er toch wel een verschil is met als je het zelf doet.

Een kapper zal de basis met de tondeuse doen,maar daarna de contouren nog iets korter maken zodat het als het ware van niets naat iets loopt.

Dit ziet veel natuurlijker uit dan dat je zo'n rechte streep hebt.
Daarbij denk ik dat je zelf nooit je contouren zo mooi strak kunt maken als de kapper met het mes doet.

Het kan dus zeker zelf,maar er is wel verschil.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Je kunt het zelf doen, maar nooit zo precies als de kapper. Denk bijvoorbeeld aan het uitscheren van je nek en achter je oren. Overigens wordt een dergelijk kapsel ook wel voor 7 euro gedaan.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
als je het zo kort doet kan er bijna niks mis gaan.
het is niet zo moeilijk om zelf te doen. vaak zitten er verschillende kopstukjes bij die je erop zet en daar staat het aantal mm op.
13 jaar geleden
No, nee, eigenlijk niet.
Het enige dat je fout kunt doen is dat het te kort dus kaal wordt, en in dat geval moet je een weekje ofzo wachten voor het weer gemillimeterd is. Maar heel moeilijk is het niet, na één keer kun je het zeker, als het de eerste keer al niet lukt.
Zeker de moeite van het proberen waard. Die tondeuse heb je er na 2-3 keer uit.

Het is wel prettig als je iemand in de omgeving hebt die je kan helpen het lijntje in je nek nog even recht weg te scheren, want dat kan ook voor twee spiegels nog wel lastig zijn.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Heb het zelf ook lange tijd gedaan. Zag er altijd heel netjes uit.
Als je even de tijd neemt en secuur te werk gaat - vooral achter de oren en in de nek - kan er eigenlijk nauwelijks iets mis gaan.

Wel raad ik je aan om na afloop even met een spiegeltje de achterkant van je hoofd te bekijken, om zekere te weten dat er geen plukken zijn blijven zitten.
Zeker achterop bij de kruin is er een kans dat er wat haartjes achterblijven.

Maar om daar 14 euro voor te betalen?
Nah, dat lijkt me niet nodig.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je kunt helemaal niets fout doen als je je haar afscheert, als het je haar betreft. Het enige wat fout is dat je een mooie, door de natuur gecreerde haardos, afscheert.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Of je voor 14 euro wel een goeie tondeuse hebt is natuurlijk ook een vraag. Goedkoper kan ook vraag een paar kapsalons.Ik zou gewoon naar de kapper gaan ze bestaan natuurlijk niet voor niets.