Bestaat er een hormonale behandeling voor overmatige en ongewenste haargroei bij mannen?

Sinds lasertherapie practisch niet werkt bij mannen en het haar gewoon weer terug groeit, wou ik weten of er een hormonale behandeling bestaat voor overmatige en ongewenste haargroei bij mannen? En ik heb het over SUPER VEEL ongewenste haar, heeel weel, en overal.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Mode
1.4K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik ben benieuwd, goeie vraag! +! Niet dat ik zelf er last van heb, maar ik iemand die zich erbij heeft neergelegd..

Antwoorden (3)

Deze site gaat over overmatige haargroei bij vrouwen, maar ik zie niet in dat het ook niet voor mannen zou gelden.

http://www.huidinfo.nl/hirsutis.html
Medicinale behandeling van hirsutisme is slechts bij een beperkte groep vrouwen aangewezen.
In deze geselecteerde groep kan een behandeling met anti-mannelijke hormonen zinvol zijn. Deze zogenaamde ‘antiandrogenen’ kunnen na 6-12 maanden een vermindering van de haargroei bewerkstelligen, alsmede een dunner worden van de haarstructuur. Bij een goed effect kan deze therapie, onder begeleiding van een medisch specialist, jaren worden voortgezet.

Diane-35 ®
Diane-35 is een anticonceptiepil die is samengesteld uit oestrogeen en het antiandrogeen cyproteronacetaat. Voor de indicatie van hirsutisme is, wanneer een anticonceptivum wordt voorgeschreven, dit het meest geschikt. Begeleiding van de behandeling dient bij voorkeur plaats te vinden door een medisch specialist.

Cyproteron (Androcur ®)
Aan de therapie met Diane-35, die al cyproteron bevat, kan cyproteron worden toegevoegd. Afhankelijk van de dosis dient de cyproteron de eerste 10 of 14 dagen van de cyclus samen met de Diane-35 te worden ingenomen. Ook deze combinatietherapie dient door een medisch specialist te worden begeleid.

Hier vind je alle methoden van ontharen, met uitleg:
http://www.huidinfo.nl/ontharen.html
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mannen mogen behaard zijn, dat is natuurlijk. Ga niet zitten rommelen met hormonen voor zoiets gewoons. Ook al is het superveel haar. Je kunt het beter leren accepteren.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
In principe niet.
De ene man is gewoon gezegend of gaat gebukt onder met meer haargroei dan de andere.
je kunt het harsen dan blijft het even weg, maar het komt altijd weer terug.

Omdat lichaamsbeharing door meerdere factoren regelt wordt, heeft een hormoonbehandeling maar deels zin.
Je kunt met deze vraag het beste even naar de huisarts gaan.