Wat is het verschil tussen wax en gel?

Ik was laatst bij de kapper, en die vroeg of ik altijd wax of gel in mijn haar deed. Ik wist niet dat daar een verschil in zat, maar blijkbaar is dat er dus wel. Wat is dit verschil dan?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Mode
5.6K

Het beste antwoord

Wax is een coating en gel ook. Wax hard uit en gel niet. Dus het ene is hard en het andere flexibel, zoals vet. Aan wax moet je niet meer aankomen en aan gel kun je de hele dag aankomen.
Wax gebruik je op surfplanken, skies en tegenwoordig ook in haar, gel alleen in haar.
Vroeger maakte ik mijn tent waterdicht met wax, nu niet meer, want ik heb geen tent meer. Misschien ging dat met gel ook, maar dat was er toen nog niet.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Gel wordt hard, wax blijft plakkerig en kan je de hele dag door veranderen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wax is stug, vet spul.
Gel is gelei, een soort plakkerige pudding.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
gel is een smeerbare haarversteviging.wax een soort was
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Gel is op waterbasis en droogt uit (wordt hard).
Wax is op vetbasis en blijft flexibel.
13 jaar geleden
Wax is steviger. Gel is een beetje plakkerig, klonterig, gelatine - spul. Wax is een soort créme, het houdt ook langer. Bij gel loop je met harde stekels en glimmende haren, bij wax ziet het niet zo nat uit.
Dit weet ik omdat mijn moeder een eigen kapsalon heeft.

Liefs, Hart.

P.S. Deze gel kom ik het meest tegen in de badkamer ;