Hoe heet het bandje van je tas?

Hoe heet het bandje van je tas, waarmee je de hoogte van de tas aanpast?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Mode
5.5K
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Dat is gewoon een onderdeel van de tasriem.

Antwoorden (2)

Met 'sluitriempje' heb je dat onderdeel wel zodanig beschreven dat een ander begrijpt wat jij bedoelt. Het hangt dan nog van het soort sluiting af of dat riempje gaatjes en een gesp heeft, of bijvoorbeeld een klikgesp met aansnoermogelijkheid.
Amadea
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Met een sluitriempje pas men de hoogte van het dragen van de tas niet af.
Dit zijn bv sluitriempjes
http://www.emonshoeve.nl/index_bestanden/Page1372.htm
Amadea
8 jaar geleden
Vraagsteller heeft het volgens mij niet over de schouderriem. Maar over het riempje waarmee je de tas hoger of lager kunt sluiten.
Met een afneembare en/of verstelbare schouderband pas je de hoogte van de schoudertas aan. Geen bijzondere of aparte benaming.

Toegevoegd na 5 minuten:
Schouderriem wordt het ook genoemd.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Zat ik er niet ver vanaf met tasriem, schouderriem is beter, lijkt mij dus het juiste antwoord.