Koop een grote pot rozenglycerine (goedkoop bv bij kruidvat), en smeer direct na ieder sopklusje je handen in. Draag handschoenen bij schoonmaakwerkzaamheden met bleek, of allesreiniger.
En smeer 's avonds voor het slapen gaan lekker dik...het kan dan de hele nacht intrekken...
(ook lekker voor je blote voeten, 's zomers)

Het is geen vette creme, maar hij voorkomt uitdroging doordat hij hygroscopisch is (houdt het water vast in je huid, zodat die niet uitdroogt). Bovendien zijn je handen zo weer schoon na vieze klusjes, en blijven ze lekker zacht.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (23)

Met babyolie insmeren van zwitsal werkt bij mij het beste liefst gelijk na het douchen of badderen.

Toegevoegd na 6 uur:
of handen in water met wasmiddel even laten inwerken en ze zijn weer zacht
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
-Afwasmachine kopen i.p.v. afwassen.
-Gezond eten.
-Niet roken (slecht voor de huid).
-Niet teveel zonnen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
regelmatig uiercreme gebruiken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
regelmatig inwrijven met vruchtvlees van een citroen, spoelen en een goede handcreme gebruiken.
14 jaar geleden
Gewoon je handen een paar keer per dag insmeren met een goede handcreme.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
het enige goede antwoord plus
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Precies. En die creme hoeft niet duur te zijn.
Lekker no nonsense.
Insmeren met een vette crème, liefst als je gaat slapen en dan handschoentjes erover heen aantrekken! Volgende dag zijn ze super zacht
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Gewoon veel cremetjes op doen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Eerts huidolie op je handen doen en dan gelijk sudocreme erop smeren.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Bij de Bodyshop heb je speciale hand-scrub voor het verwijderen van dode huidcellen.
Worden je handen echt weer zijde zacht!

Dus scrubben en een goed voedende handcreme gebruiken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Door ze niet te gebruiken. Ruwe, droge handen krijg je namelijk van werken, in elke denkbare vorm. Vooral veel met de handen in het water zitten (voor schoonmaken of afwassen) maakt ze heel ruw.

Je kunt proberen - als niks doen niet kan, wat vrijwel niemand lukt - de schade een beetje te beperken door huidvriendelijke cremes te gebruiken. Nog beter kun je de schade voorkomen door veel met handschoenen te werken. Dat werkt niet prettig, maar je houdt er wel zachtere handen door.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Al die minnen snap ik weer niet.
Schoonmaken met huishoudhandschoenen aan dus zo min mogelijk in aanraking komen met water. En terwijl je die aan hebt sos handcreme gebruiken van Nivea. Deze creme werkt voor mij echt perfect. Ook gebruiken voor het slapen gaan en je hebt weer zijdezachte handen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Vraag bij de manicure naar een parafine behandeling. Daarna heb je heel lang zachte handen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
de blauwe doos nivea werkt bij mij het best .een paar keer per dag insmeren,je kan een klein doosje in je tas meenemen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Enkel tips uit 'oma weet raad':

- Wassen met koffiedik is een goed middel tegen ruwe handen.

- Voor superzachte handen is er de volgende methode: giet een hoeveelheid olie (olijf-, zonnebloem-, amandel-, maakt niet uit wat voor olie, maar olijfolie is een van de zachtsten) ter grootte van een euro in je hand en giet er vervolgens voldoende zout over totdat al het zout de olie heeft geabsorbeerd. Wrijf je handen vervolgens samen en smeer grondig in. Spoel af met lauwwarm water en... nog nooit zulke zachte handen gehad! Is ook erg lekker als lichaamsscrub voor onder de douche en bovendien erg geschikt voor droge huid.

- Een schepje suiker in de palm van je hand scheppen en hierbij citroensap mengen en scrubben maar die handen tot je handen beginnen te tintelen, goed afspoelen met water en je hebt handjes zo zacht als fluweel.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Plus!
Erg leuke dit soort simpele oplossingen!
Ik ga ze proberen.
Ik heb altijd zachte handen door het volgende;
Maak wat olijfolie warm en doe er voor de geur wat etherische olie zoals amandelolie, lavendel of iets dergelijks, in. Laat nu je handen 5 min. weken hierin, droog ze wat met een tissue en wrijf de rest in je handhuid. laat het er lekker intrekken. Je zult zien, je hebt dan hele zachte handen. Olijfolie is ook nog eens erg goed voor je nagels! Om ze te verzorgen is de "Kruidvat
Hand& Nagel lotion een hele goede keus. Het is een paarse statube en is werkelijk heerlijk voor je handen.
Ik neem altijd de ' Kruidvat Hand therapy 2-in-1 hand- en nagelcreme'. Een creme die je handen soepel maakt en je nagels verstevigd. De dop en de tube zijn paars en er staat een witte hand en witte letters op. Hij ruikt niet erg sterk, meer als basis creme met een licht bloemig geurtje en kost rond de € 3,- Zodra je handen droog anvoelen een beetje insmeren en ze zijn weer zacht.
amc
14 jaar geleden
Door komkommer in dunne plakjes te snijden en tussen je handen te kneuzen zodat de sappen loskomen, en daar je handen mee in te smeren worden je handen heerlijk zacht.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nivea of Nivea Soft. ;-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Door op een kantoor te gaan werken en niet met water in aanraking te komen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Met zout en citroen krijg je zachte handen
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
gebruik verzorgingscrème voor de huid
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als ik echt ruwe/droge handen heb doe ik s'avonds als ik na bed ga me handen flink insmeren met vaseline en vervolgens een paar latexhandschoenen aan en ga zo slapen en de volgende morgen zijn je handen echt opgeknapt zo nodig herhalen werkt bij mij uitstekend
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zelf gebruik ik Sudocrem al vele jaren.
Je krijgt er heerlijk zachte handen en voeten van, en smetplekken krijgen geen kans.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Met je handen een tijdje in de klei, afspelen met lauwwarmwater en insmeren met een goede hydraterende creme