Kan ik een kledingstuk van de Zara zonder bon ruilen door het kledingstuk in een andere maat opnieuw te kopen zodat ik weer een bon heb?

Ik heb een jasje gekocht in een S. Het kaartje zit er nog aan, maar de bon ben ik kwijt. Kan ik een M kopen en dan met die bon de S retourneren.

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Mode
8.8K

Het beste antwoord

Ja dat zou in principe moeten lukken.
Tenzij de kastickets van Zara zo gesofisticeerd zijn dat ze via de aankoopcode ook automatisch de maat aangeven.
en
Tenzij je dat jasje in de solden gekocht hebt want doorgaans is dan de standaardregel dat ruilen niet mogelijk is.

Maar...
misschien lukt het ruilen ook wel door gewoon eerlijk te zijn?
Wellicht herinnert de verkoopster/verkoper zich jou nog als je het jasje onlangs gekocht hebt.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
HeerVoldemort
8 jaar geleden
+ en aanvulling: Heb je het jasje met pin betaald. Laat dan de transactie zien. Vaak willen winkels daar ook nog wel genoegen mee nemen.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Strikt genomen is het fraude, maar ik denk dat je de winkel er niet ernstig mee schaadt.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Oh is dat zo Marleen.. Ze krijgen precies hetzelfe jasje terug alleen maatje kleiner, dus denk idd niet dat ik de winkel er mee schaad.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
@HeerVoldermort
Ja idd, aan de verificatie via betaalkaart had ik niet gedacht, dat zou inderdaad kunnen helpen om dit euvel zonder complicaties te verhelpen. @Marleen
In feite is fraude strikt genomen het jezelf verrijken op kap van gedupeerden. Ik zie daar in dit geval geen voorbeeld van. Al begrijp ik wel wat je bedoelt. Daarom heb ik ook de optie eerlijk zijn aangehaald. Uiteraard doet de vraagsteller dan nog wat die wil. @ElizaB
ik zou in dit geval ook niet van schade spreken maar een maatjesruil. Klinkt leuker, toch ;-)
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
@GMariaX @Marleen: strikt genomen is het inderdaad fraude, omdat het eigenlijk niet zo hoort, maar je 'besteelt' de Zara niet, omdat ze iets van dezelfde waarde terugkrijgen.
Ik denk trouwens dat ze er geen probleem mee hebben als je het uitlegt.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Nog een aanvulling op mezelf: misschien mag je het ook wel omruilen in een andere maat zonder dat je de nieuwe betaalt: vertellen dat je de bon niet meer hebt maar dat de maat niet goed is en je een grotere wilt.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Bedankt, helaas was het niet mogelijk.