Weet iemand een alternatief voor veters strikken(kleuter) dit dan wel bij een schoen met veters er nog in ;-)

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Mode
1.7K

Antwoorden (6)

Bij een revalidatiewinkel kan je elastische veters kopen. 1 x strikken en de schoen kan worden uit/aangetrokken zonder veters te strikken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hee, dat is interessant zeg! Zijn die veel duurder dan gewone veters?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1
(elastische) krulveters, zie link
Die passen in een veterschoen en je hoeft er geen strikdiploma voor te hebben.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een vriendin van me gebruikt een klemknop
(zij kan wel veters strikken, maar doet aan triatlon, waarbij ze graag snel de schoenen aan wil trekken en geen zin heeft om eerst veters te strikken).

Mocht je je afvragen wat een klemknop is, met dank aan Hamabo

http://www.goeievraag.nl/vraag/dingetje-waarmee-koord-kunt-aantrekken.55178
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De klemknop en de krulveters zijn al genoemd.
Ook kun je kiezen voor de éénhands-veterstrikmethode. Die komt uit de revalidatie.
Als je interesse hebt: stuur me een PB-tje...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wij hebben het als kleuters als volgt geleerd : in elke veter een lus leggen ('dubbelvouwen') , en dan die lussen knopen, en nog eens knopen. Zodra een kind een knoop in een touwtje kan maken, kan het zó zijn eigen veters 'knopen'.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
't leek me gewoon een handige tip, voordat je geld gaat uitgeven aan hulpmiddelen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dit is de Belgische strik!
Wij gebruikten vroeger voor onze kinderen altijd schoenen met een klittenband sluiting.
Dat werkte altijd perfect, en ze konden ook niet struikelen over hun veters.