Kan een oorbel (ring) meteen na het schieten? (Voor maar een paar dagen)

Het is bijna carnaval en ik wil als piraat gaan, met zo'n gouden ring in mijn oor. Ik had van die neppe ringen, maar die was ik al vroeg op de avond kwijt.. Is het ook mogelijk om een gaatje te laten schieten en er dan een ringetje in te laten zetten? Deze mag er na een dag of 2/3 al weer uit en dan hoef ik ook geen oorbel meer.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Mode
9.8K

Antwoorden (2)

Ik heb mijn oor laten schieten en gelijk na een minuut al een ander knopje in gedaan. Als je het maar goed met alcohol desinfecteerd gaat het goed. Verder niet aan zitten dan. Natuurlijk wel altijd eigen risico
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Eigenlijk zou je als je gaatjes laat schieten het er 6 weken in moeten laten zitten om het open te houden. Maar als je het maar enkele dagen nodig hebt moet dat natuurlijk niet. Wees wel zeer voorzichtig bij het aan/uit doen van je oorbellen en kom er zo weinig mogelijk aan, ik heb al enkele ontstekingen er aan gehad en het duurt 4 a 6 dagen. Om deze ontsteking te verzorgen ontsmet je het bij het aan en uit doen en indien nodig doe je er ook een zalfje op. Ik hoop dat het bij jou goed zal lukken en een fijn carnaval!