Met epileren zou je een haar MET haarwortel verwijderen, waarom komt het dan toch terug?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Mode
4.3K

Het beste antwoord

Omdat de haarwortel uit het haarzakje getrokken wordt. Maar het haarzakje blijft nog wel achter, daaruit groeit na een tijdje (kan weken duren) een nieuw haar.

Toegevoegd na 27 seconden:
*nieuw haar = nieuwE haar
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Gewoon stug volhouden : op een keer maakt het haarzakje geen nieuwe haren meer aan...Ik hoef mijn wenkbrauwen al jaren nauwelijks ooit meer te epileren - hooguit wat uit de rij springende haartjes.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mijn minibaardje blijft maar terugkomen, ook na jarenlang epileren en laserbehandeling. Zucht. De één z'n haartjes zijn kennelijk de andere niet!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik heb net als nieuwsgierig dat mijn wenkbrauwhaartjes wel wegblijven.
Na zo'n 30-40 jaar epileren trouwens.
Daar zijn kin-haartjes voor in de plaats gekomen.........
Een haar groeit erg langzaam. Een haar die volledig wordt uitgetrokken uit het haarzakje lijkt soms terug te komen. Dit is vaker een haar ernaast. Een diepe stugge haar komt binnen 5 tot 6 weken terug. Een gewone haar heeft 6 tot 9 weken tijd nodig om weer te groeien. Dun (vlas)haar heeft een gemiddelde teruggroei tijd van 8 tot 10 weken.