Waarom zetten sommige meisjes/vrouwen een donkere streep op hun bovenlip, zodat het net lijkt alsof ze een snor hebben?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Mode
1.3K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
voorbeeld?

Het beste antwoord

Deze "donkere streep" die je bedoelt is waarschijnlijk lippotlood.
Lippotlood kan je gebruiken om de contouren van de mond over te trekken om de lijntjes hierna in te vullen met lipstick. Door eerst geconcentreerd de buitenste lijntjes aan te geven, en eventueel de lipcontour nog een beetje aan te passen, is het daarna makkelijker om binnen de lijntjes te blijven.
Ook zorgen veel lippotloden dat de lipstick niet uitloopt.

Helaas zijn er veel vrouwen die de fout begaan een veel te donker lippotlood te gebruiken.
Als je het goed doet hoor je het potlood niet meer te kunnen onderscheiden van de lipstick, na het opbrengen.

Hier kan je lezen wat wikipedia over lippotlood zegt:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Lippotlood
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Veel mensen hebben een grote bovenlip en een kleine onderlip of andersom. Anderen hebben zeer kleine lippen of een asymmetrie in de lippen.
Met z'n potlood kan men het lipcontour corriceren zodat de lippen even groot zijn
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Vaak doen vrouwen een liplijntje, om hun lippen groter te laten lijken. Maar soms ook omdat ze het gewoon mooi vinden.