Hoe verhouden Franse kledingmaten zich tegenover Belgische maten?

ik wilde een jas bestellen, heb maat 42. Maar dan kreeg ik de melding "pas op Franse maten". BIj Duitse maten weet ik dat ik altijd een maat kleiner moet bestellen. Bij Italiaanse is het dan weer een maat groter.
Maar hoe zit het met Franse maten? Ze zullen wel kleiner zijn dan Belgische veronderstel ik, maar ook een volle maat zoals de Italiaanse maten?

9 jaar geleden
in: Mode
1.9K

Het beste antwoord

Met de nederlandse maten is het 1 maat verschil en nederlandse en belgische maten zijn gelijk. Zo is mijn ervaring. Daarnaast ligt het ook nog vaak aan het merk. Sommige merken vallen groter dan de andere. Bv Esprit val groter dan mexx.