Zijn 'one size' petten voor iedereen de goede maat?

Ik wil een pet van 'hype' of 'freshcotton' bestellen, maar al die petten zijn van maat: 'one size'. Ik heb in de winkel wel eens een snapback opgedaan, maar die was iets te groot. Is dit dezelfde maat en kan ik die wel gewoon op of zijn ze dan waarschijnlijk te groot?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Mode
7.4K

Het beste antwoord

Het is zo niet te zeggen of jij hem past of niet. Die zogenaamde “one size fits all”-artikelen zijn eigenlijk een “one size fits most”: het is een vrij gemiddelde maat die bij de meeste mensen wel ongeveer past. Heb jij een duidelijk kleinere of grotere hoofdomtrek dan de meeste mensen, dan is de kans zeker aanwezig dat hij je niet zal passen. Bij mij zijn die dingen meestal te klein, ik heb blijkbaar een vrij groot hoofd. Waarschijnlijk omdat dat enórme brein van mij er anders niet in zou passen ;-)

Als je wilt weten of deze pet jou past, zul je hem uit moeten proberen. Of kijk even wat de maat is van petten of hoeden die je al hebt en die jou wél passen. Die “one size”-dingen zijn meestal maat 56 of 57. Overigens is te groot natuurlijk een wat minder groot probleem dan te klein. Bij een hoed kun je daar gewoon een stukje foamtape in plakken, een slappe pet kun je innemen of desnoods alleen de omtrek met een steekje aan de achterkant wat nauwer maken.