Hoe hou ik mijn lensen goed uit elkaar ( links en rechts)

Tussen links en rechts zit niet zo heel veel verschil qua sterkte, dus meestal merk ik het pas aan het eind van de dag als mijn lensen zijn omgewisseld door een stekende hoofdpijn.
Kan ik mijn ene lens niet ergens mee "merken"zodat ze beter uit elkaar te houden zijn.
Ik probeer wel altijd netjes links in het linkerbakje te doen en recht in het rechter bakje maar helaas na een avondje stappen wil het wel eens verkeerd gaan bijvoorbeeld :-(
iemand ervaring hiermee of een idee?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Mode
19.6K

Het beste antwoord

Ik draag al jaren lenzen en in het begin had ik een bakje met en L aan de ene en een.... je raad het al.
Destijds had ik hele dure (zng chip) lenzen.
D.m.v. computerberekingen op xx zoveel punten aan het oog aangepast bla bla bla. (vandaar chip)nu praten we meer over cpu of prossesor maar toen was chip erg in.
Daarna kocht ik flexi lenzen, harde lensen heel klein en daarom ook veel verlies van lensen. Wle verzekerd maar toch 50% eigen risico dus best een dure zaak.
Tegenwoordig heb ik daglenzen.
Die doe ik snachts niet meer uit en wissel ik na ca. 6 maanden om voor nieuwe.
Die lenzen kosten mij 50 euro cent per stuk en als je een beetje rondkijkt op internet kun je her en der proefverpakkingen bestellen en kost het niets.
Ik heb onlangs weer 5 proef setjes besteld en gekregen, hier kan ik wel weer 2 jaar mee verder en dan zie ik wel weer.
Die lenzen die ik heb zijn van Daillies.
Ciba Vision is de producent a novarris company (staat op het doosje)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (9)

Lijkt me niet goed om ze te merken.

Goed het hoofd er bij houden, ook na een avondje stappen! En het bakje er voor gebruiken.

Je zou ze ook uit kunnen doen, voordat je gaat stappen, tenzij je het echt nodig hebt!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Soms zet de fabrikant er een merktekentje op.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat srteeoje is voor je cilinder, zodat hij goed in je oog blijft zitten, helaas heb ik op beide lensen een streepje staan :-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik heb het nagevraagd aan mijn partner en je hebt gelijk. Ik dacht dat het was om ze uit elkaar te houden.
Nee dat kan niet, zou ik ook zeker niet proberen want dan beschadig je misschien je lens en misschien ook wel je oog.
Je kunt maar 1 ding doen is gewoon goed opletten na je avondje stappen. Ik heb zelf ook lenzen en bij mij zit er maar 0,5% verschil tussen links en rechts.
Kijk als ik na een avondje stappen echt dronken ben val ik gewoon in slaap met mijn lenzen, dan zie ik het de volgende dag wel :)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
er zijn bakjes met twee verschillende kleuren.

Als je twee verschillende sterktes hebt dan merk je het toch wel wanneer je ze in hebt? Dat is bij mij tenminste wel zo.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
die van mij niet, die is helemaal wit en heeft alleen aan een kant een * en aan de andere zijde een r staan.
dat is speciaal schoonmaakspul met peroxide namelijk.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
zo'n bakje met gekleurde dopjes kan je bij elke drogisterij wel kopen. Wat bedoel je met schoonmaakspul????? Lenzenvloeistof kun je in elk bakje gooien.
Er zit echt niks anders op dan goed opletten!! Bij mij staat er wel in randje, als ik heel goed kijk, een L of een R (weet niet meer, draag mijn bril inmiddels weer).
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
daarom krijg je bij lenzen altijd een bakje met een linker en een rechter kant,
dus opletten als je ze terug doet
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Met een watervaste stift op de zijkant een "L" en een "R" plaatsen.....;)

Gewoon bij de opticien een bewaar doosje aanschaffen waarop een L en een R staat vermeld en de lenzen bij het uitdoen hier in leggen.
Let hier wel bij op dat je eerst bv de linker doet en de gehele procedure afwerkt en dan pas de rechter. (Of net andersom).
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ik gebruik geen gewoon lensenspul en bij het andere spul zit een molentje met een steentje op de bodem om het te neutraliseren. Helaas dus geen links en rechts want dat kan draaien. Daarom is het zo ontzettend moeilijk om ze zonder lens in uit elkaar te houden :-( er staat wel een r en een * op maar niet echt duidelijk.
Zo'n gewoon doosje heb ik natuurlijk wel dat is het probleem ook niet echt.
Wellicht dat je bij de volgende aanschaf kan vragen om een van de lenzen een kleur te geven en de ander niet (of een andere kleur). Dan op een papiertje opschrijven welke kleur links en welke kleur rechts is. Ik ga er vanuit dat dat kan, ik heb wel eens kleurloze, maar ook lichtblauwe lenzen gehad.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je kan bij de opticien lenzen bakjes krijgen, hier heeft links een andere kleur dan rechts en er staat L & R op. Ik weet niet of je dat al geprobeerd hebt (het is een simpele oplossing..)? En anders zou je zelf met een stift op de dekseltjes van de doosjes iets kunnen schrijven wat jou helpt onthouden. De sterkte bijvoorbeeld?

Succes!